23 Temmuz 2013 Salı

Labne Peynirli Revani


Kapalı bir hava, Adele dinleyerek açtım günü. Ara ara hafif çiseleyen yağmura eşlik eden Adele iyi geliyor. Daha önce revani tarifi yayınlamış mıyım diye merak ediyorum, haşhaşlı revani. Ne zamandır yapmamışım. Oysa çok sevmiştik o tarifi. Bugünse dolaptaki labne peynirini değerlendirmek için yaptığım revani var sırada. Labne tadı, peykekleri hatırlattı bana. Değişik ve hoş. Sahi bir ara kılasik tarifi yayınlamalıyım diye düşünürken güzel bir güne doğru adım adıyorum işte. Gıri bir Salı güzellikleriyle gelsin istiyorum, yapılacak listesine bakarken…


Labneli Revani
(Tarif;Pınar Ramazan Özel)

200 gr labne peyniri
½ su bardağı yoğurt
½ su bardağı süt
4 yumurta
¾ su bardağı sıvıyağ
2 su bardağı un
1 su bardağı irmik
1 su bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 adet rendelenmiş limon kabuğu

Üzeri için
Hindistancevizi

Şerbeti için
5 su bardağı su
4 su bardağı toz şeker
½ limonun suyu

Şerbet için şekerle su kaynatılır. Limon suyu eklendikten sonra beş dakika kadar ocakta bırakılır. Sonra soğumaya bırakılır. Kek ılık şerbet, şerbet soğuk olacak dökerken.


Şekerler ve yumurtalar iyice çırpılır. Diğer sıvılar eklenerek çırpmaya devam edilir. İrmik, un, kabartma tozu ve limon rendesi de eklendikten sonra düşük ayarda tüm malzemeler özdeşleşinceye kadar çırpılır. Genişçe bir fırın kabına dökülerek önceden ısıtılmış 150 derecelik fırında 60-70 dakika pişirilir. Kürdan testi yapılarak pişip pişmediği konturol edilir. Dilimlenir. Ilıyınca üzerine şerbet dökülür. Şerbet çekince hindistancevizi serpilerek servis edilir. 

12 yorum:

  1. Labneli değişik bir tarif olmuş
    Tadıda güzeldir
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. uff kalbimden vurdun beni :) peynir delisiyim ve peynirli herşeyi zaten çok seviyordum ama revaniyi hiç denemedim labneli.. ilginç olsa gerek :) ellerine sağlıkk..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de peyniri çok seviyorum hafif peykek -cheesecake- tadı için tavsiye ederim

      Sil
  3. Revaninin bu çeşitlerini hiç denemedim,ben de klasik revani yaparım, çok da güzel olur.

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık Mine hanım. sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Yazınızı yazdıktan sonra tekrar okumanızı tavsiye ediyorum. Tarifinizi okurken yaptığıniz yazım yanlışları beni soğuttu. Kilasik,giri...gibi. Blog yazarının basit iki kelimeyi yazacak kalifiyelikte olmasını beklerdim. Yağmura,yabancı sanatçıya dem vuracaginiza kendi yaziniza biraz daha özenin lütfen. Sizi okuyanlara saygısızlik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hay Allah siz de canım "I" larımı "İ" ile değiştirmişsiniz :( Kilasik değil kılasik, giri değil gıri yazıyor. Evet seviyorum kral yerine kıral demeyi ya da klüp yerine kulüp grup yerine gurup demeyi :)
      bu yorumu tekrar okursanız kendi yorumunuzdaki "I" yerine yazılan "İ" leri kullanılmayan "ğ" yi tekrar gözden geçirmeniz dileğiyle...

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...