18 Nisan 2013 Perşembe

Enginarlı Karabuğday Pilavı


Karabuğdayı hayatımıza usul usul sokma denemelerim bunlar. Daha önceki bol yeşillikli halinden sonra bu sefer de enginarlısını denedim. Enginarla pilavı çok seviyoruz, karabuğdaylı halini de severiz diye düşündüm.  Bu sefer sevdik hatta yanına biraz da yoğurt aldık katık olarak. Şimdiden bir dahaki sefere nasıl yapsam diye düşünmeye başladım bile. Malum bahar, pazarlar yeşilden kırmızıya yeniden donanıyor. İnsanın içi açılıyor dolaşırken.

İki gündür hiç kesintisiz yağan yağmur bugün yerini güneşe bıraktı. Gıri havaları sevsem de artık yeter, bahar yağmurlarına ara verip güneşe doymanın zamanı, tıpkı bugün olduğu gibi. Gönlümüzdeki tüm iyi şeylere kavuşmamız dileklerimle…

Enginarlı Karabuğday Pilavı

3 adet enginar
2 su bardağı karabuğday
1 adet soğan
6-7 sap taze soğan
½ demet dereotu
½ su bardağı zeytinyağı
1 adet sarımsak
2 adet havuç
½ limonun suyu
Tuz

Soğanlar çok küçük küp küp doğranır. Sarımsak ve havuçlar da aynı şekilde doğrandıktan sonra yağda iyice çevrilir. Enginarlar da üçgen üçgen çok da büyük olmadan kesilerek tencereye ilave edilir, limon suyu da dökülür. Biraz çevrildikten sonra ılık su eklenerek pişirilir. Pişen enginarlı karışıma, ayıklanıp yıkanan karabuğdaylar eklenerek şöyle bir çevrilir. 2,5 bardak sıcak su konularak ocağın altı açılır. Su çekmeye yakın ateş kısılarak demlenmeye bırakılır. Piştikten sonra yıkanıp ufak doğranan dereotları da karıştırılır. 

6 yorum:

  1. İstanbul'da çok soğuk.Dün geceki soğuğu herhalde kışın bile yapmamıştır. Neyse az kaldı herhalde. Karabuğday aşurelik buğdaydan farlı bir şey herhalde değil mi? Buğdayı ben de sevmeğe başladım. Enginarda bol iken tarifinizi mutlaka deneyeceğim ama önce şu karabuğdayı bulmam gerek. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. metrodan aldım Rusyadan ithal ediliyor yanılmıyorsam ama glutensiz olduğu için deniyorum alternatif olarak

    YanıtlaSil
  3. karabuğday hiç denemedim, sağlıklı bir seçim anladığım kadarıyla, elinize sağlık sevgili Mine..

    YanıtlaSil
  4. kara buğdaya sen alıştın bizi de alıştıracaksın sanırım :)
    ama önce enginarlı normal pilavı denemeliyim değil mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz değişik tadı ama seveceğiz ufaktan : )

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...