19 Aralık 2011 Pazartesi

Nohut Köftesi

Besin duyarlılığı na uygun beslenmeye ne zamandır başlamak istiyorduk. Yani yıllardır gündemde bu konu. Ama özel ilgi ve çaba istediği ve bu işle de benim ilgilenmem gerektiği için biraz ertelendi. Bugün itibariyla ablamınkine tekrar başladık. Elim alışınca yani bir iki haftaya kadar evdeki beslenmemizi bu şekilde düzenlemek istiyorum inşaAllah.
Aşağıdaki tarifi Refika'nın Mutfağından uyarladım. Hellim peyniri yerine eski keçi kaşarı kullandım. Galeta unu ve normal un yerine darı ununu* kullandım. Toparlanamama ihtimaline karşı fırın tepsisine yaydım ki toparlanabiliyor yani isteğe göre kızartılabilir. Fırın tepsisini benim gibi yağlamak yerine yağlı kağıt seriliyorsa, tepsi öncelikle fırının alt kısmına konulmalı ki alt tarafı kızarsın yoksa kızarmıyor.

Az önce ablamdan telefon geldi, nefis olmuş mercimek köftesine benzemiş dedi. Sanırım kimyonun marifeti neredeyse et kıvamına getirmiş köfteyi. Diğer unlarla, peynirlerle ve isteğe göre değişen malzemelerle tatlandırmak güzel olacak bu köfteleri. 

Nohut Köftesi

1,5 su bardağı haşlanmış nohut
2 büyük diş sarımsak
1 adet kuıru soğan
1 avuç ince doğranmış maydanoz
2 adet yumurta
1çorba kaşığı
1/2 su bardağı ak darı unu
3 tatlı kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı karabiber
Tuz
1/2 su bardağı irice doğranmış eski keçi kaşarı
Ayçiçek yağı
isteğe göre üstüne kaşar rendesi

Geceden suda bekletilmiş, nohutlar, birkaç parçaya ayrılmış sarımsaklar ve soğan, yumurtalar mutfak robotuna konarak iri kalacak şekilde çekilir. İçine kimyon, karabiber, keçi kaşarı eklenir. 1-2 yemek kaşığı ayçiçek yağı da konulup karıştırdıktan sonra yarım saatla bir saat arasında bekletilir. Yağlanmış fırın tepsisine ya da fırın kabına konularak önceden ısıtılmış 175 derecede pişirilir. İsteğe göre üzerine de rendelenmiş kaşar serpilir. Eğer yağlı kağıt serilmişse fırının alt rafında bir süre pişirilmeli ki altı da kızarsın yoksa kızarmıyor.

* Darı unu mısır unu değil...

10 yorum:

  1. Çok beğendim bu tarifi en kısa sürede denemek istiyorum.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. hep görüyorum her gördüğümde de yapıcam diyorum bir türlü nasip olmuyor :) ellerine sağlık Mine.

    Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  3. Benim de yapılmayı bekleyen bir nohut köftesi tarifim var. Bakalım ne zaman sıra gelecek ona. Hoş bir tarif. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Sanırım önceki yorumumu göndermeyi başaramadım. Eh yazmaya yazmaya unutmuşuz! :)
    Ellerine sağlık, tadını çok merak ettim. Yapabilirsem yazarım.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık bu lezzeti bende çok seviyorum arada yapamaya çalışıyorum ..bende beklerim bu arada samsunlu sayılırım liseyi 19 mayıs lisesinde okudum eşimde samsunlu her yaz ordayım.umarım görüşürüz..

    YanıtlaSil
  6. PembeKekik;teşekkür ederim : )

    Leyla'nınKahveDükkanı;inşaAllah diyeyim o zaman : )

    yersofrası.org; merak ettim şimdi bir an önce yapsan : )

    SevgiKüçük;tamam canım öpüyorum : )

    Asuman;ne güzel inşaAllah diyelim o zaman :)

    YanıtlaSil
  7. Tam da dün akşam buzdolabına koymak için nohut haşlamıştım,hazır elimde HAŞLANMIŞ YOĞURDUM VE DE BU GÜZEL TARİF VAR HEMEN İŞE KOYULUYORUM..
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM VE BU GÜZEL TARİF İÇİN DE TEŞEKKÜRLER..

    YanıtlaSil
  8. evcilik;beğenmen dileklerimle öpüyorum ...

    YanıtlaSil
  9. ak darı unu nerden buldun ?

    YanıtlaSil
  10. baharat; genelde sarı darıyı tavsiye ediyorum ama ikisini birlikte alıyorum burada un çeşitleri satan biryerden ... aman dikkat ilk yenecek olanı duyarlılık besinleriyle yememek gerekiyor yoksa ona karşı da direnç gelişiyor, gerçi sen biliyorsundur bunu öptüm : )

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...