23 Aralık 2011 Cuma

Günün Sürprizi...

Sabahları kıtırlardı, tuzlu kurabiyeler, fırın patatesti derken geldik hafta sonu sabahına. Değişik birşeyler arıyordum, mümkünse yumurtasız olsundu. Bakarken bakarken bu kırebi bulduğumda neredeyse dünyalar benim oldu. Üzerlerine sucuk, salam, pastırma ve parmesan tavsiye ediliyordu.
 Pastırma bizim için en uygunuydu. Ve ablam bayıla bayıla yedi, pastırma olmayanlara bir parça bal katarak. Nefis ve mükellef bir kahvaltı etmiş oldu bu sabah ve "eline sağlık" dedi. Dedi vallahi : ) Değişik unlarla sıklıkla deneyeceğim bir tarif daha bulmuş oldum, eveeet bugün güzel bir gün, eve yayılan öksürüğümüz de geçseydi, inşaAllah şifasıyla gelecek bu hafta sonu...

Yumurtasız Kırep
(tarif;Ra Mutfakta)

2 çay bardağı süt
4 kaşık ila 6 kaşık arası un ( pirinç unu 6 kaşık oldu)
Tuz
Pastırma
Parmesan rendesi (isteğe göre)

Sütle un karıştırılır. Süte konulacak un miktarı süt koyulaşana kadar devam edecek. Yani sulu halinden koyu hale gelmeli, kırep kıvamına diyebiliriz sanırım. Tavaya çok az sıvıyağ ya da isteğe göre tereyağı konularak kızdırılır. Bir iki kaşık karışımdan alınarak tavaya atılır. Üzerine ufak bir parça pastırma konur. Çevrilir. Sıcak sıcak , isteğe göre üzerine parmesan rendelenerek servis edilir.

11 yorum:

  1. yumurtasız oluşu benide sevindirdi teşekkürler ..

    YanıtlaSil
  2. yeni uyandım gözlerim şiş bir şekilde bu krepleri gördüm, ay şimdi olsada yesem çayımın yanına, eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık.mutlu haftasonları..sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Asuman; :) tavsiye ederim her çeşit unla denenebilir : )

    Şİrince Tatlar; :) teşekkürler

    Fatoş'unMutfağından;teşekkürler: )

    YanıtlaSil
  5. pazar sabahı için güzel bir fikir oldu benim için. Blogunuzu zevkle takip edyorum, içten ve samimisiniz. benim bloguma da beklerim, sevgiler:)))

    YanıtlaSil
  6. esrates;beğenmen dileklerimle...

    reyhane;teşekkürler : )

    YanıtlaSil
  7. Afiyetler olsun efendim,insallah öksürgünüzde hemencecik gider ebvinizden!

    YanıtlaSil
  8. BirTeraziKızı;amin canım teşekkür ederim ...

    YanıtlaSil
  9. Hem pratik hem de lezzetli olunca nasıl sevilmez? :)

    YanıtlaSil
  10. ModaÇıkmazı; değil mi : )

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...