16 Mayıs 2010 Pazar

Tas Kebabı





Lezzetli tas kebabının yanına tabii ki zerdeçallı pilav yaptım. Zerdeçalın ne kadar yararlı olduğunu öğrendiğimden beri her fırsatta kullanıyorum bu hoş baharatı.


Tas Kebabı
(Tarif; İstanbul Sofraları- Selin Kutucular)

Malzemeler

• 1 kg dana kuşbaşı
• 2 orta boy soğan
• 1,5 çorba kaşığı domates salçası
• ½ tatlı kaşığı tuz
• ½ tatlı kaşığı karabiber
• ½ tatlı kaşığı toz şeker
• Yarım çay bardağı ayçiçeği yağı ya da 60gr margarin (sıvıyağ ile tereyağını karıştırdım.)
• 2 çorba kaşığı mısır nişastası ( buğday nişastası kullandım)

Etler yıkanır. Çukur bir kaba alınarak mısır nişastası konur ve üzerini geçecek kadar su eklenir. Bir saat bekledikten sonra etlerin suyu süzülür. Bir süzgece alınarak suyu iyice süzülene kadar beklenir. Tencereye yağ koyulur, yemeklik küp küp doğranan soğanlar eklenir. Soğanlar hafif pembeleşinceye kadar çevrilir. Etler eklenerek suları çekilinceye kadar soğanlarla birlikte kavrulur. Salça, tuz, karabiber ve şeker eklenir. İyice karıştırdıktan sonra üzerlerini bir parmak kadar geçecek kadar sıcak su eklenir. Kısık ateşte etler yumuşayıncaya kadar pişirilir.

2 yorum:

  1. sevgili mine,
    et yemeğe başlayalı 2 yıl oldu, o da azar azar:)bu nedenle "hiç et yemeği yapmadım" desem yeridir.
    ama artık sevmeye başlıyorum sanırım. ve kendim pişirmeyi denemek istiyorum. "nasıl, ne yapsam" diye düşünürken, aklıma sen geldin;)
    oldukça güzel tariflere rastladım blogunda, en yakın zamanda denemeye başlayacağım;)
    teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Ezgi;beğenmen dileğiyle kolaylıklar diliyorum

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...