11 Mart 2010 Perşembe

minik renkler, minik mutluluklar



Çalışmaya başladığım yıllarda büyüklerimden biriyle çıktığım yemekte, kocaman renkli bir salata tabağıyla gelmiş ve “formum için salata yiyorum, rengarenk olması hoşuma gidiyor” demişti. Hızlı tüketimin hızlı savunucularından olan ben tabağın rengarenk güzelliğine bayılmış ama içimden “ıgggh bu da yenir mi” diye geçirmiştim.
(Evet, itiraf ediyorum). Bunca zaman sonra mutlu olmanın ufacık detaylarını artık biliyorum. Dolayısıyla minik renk oyunlarını mutfağıma yansıtmaya çalışmak hoşuma gidiyor. Zerdeçal, Hint safranı olarak da biliniyor, bu oyuna katkıda bulunabilecek çok hoş, üstelik yararlı bir bitki. Toz olarak alındığında hardal rengi, ancak pirinçle kullanıldığında çok hoş bir sarı bir renk veriyor. Etlerin yanında kullanılabilir, kaselerle paylaşım yapıldığında 5-6 kişilik ikramlarda rahatlıkla yer alabilir, üstelik normal pilav gibi sıcak suda bekletilmediğinden yapılması daha kısa sürüyor. Tarif Sofra Dergisinden.


Zerdeçallı Pilav

Malzemeler

• 2 su bardağı pirinç
• 1 çorba kaşığı tereyağ ya da 4 çorba kaşığı zeytinyağı
• 1 çay kaşığı zerdeçal
• 3 su bardağı su
• Tuz

Pirinç iyice yıkanıp, suyu süzülür. Yapışmaz yüzeyli bir tencereye yağ alınıp, pirinçler yağda kavrulur. Zerdeçal 1 çay bardağı suda açılıp, kalan suyla birlikte tencereye eklenir. Tuzu ayarlanır. Tencerenin kapağı kapatılıp, pirinç suyunu çekene kadar pişilir. Pilav 5-10 dakika demlendirilip servis yapılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...