26 Ağustos 2013 Pazartesi

İzmir'den Kareler


Yıllar boyunca Varyant'tan inip çıkarken önünden geçip, arada bahçesine takılan gözlerime rağmen hiç gitmedim. Daha fazla ertelemeyip 40 derece sıcağa rağmen gitmeyi göze aldım. Hem müze serindi, hem de kulaklıklı anlatım vardı sevdiğim gibi.


İstanbul'daki Kariye Müzesi'nin tersine burada sesli anlatım ücretsiz. Bir saat sürüyor. Ve heykellerinden, mezarlarına, mitolojiye, tunç çağına, mücevherlerine, seramik kaplarına kadar ilgiyle gezilecek bir yer Arkeoloji Müzesi.  


İstediğiniz zaman oturup dinlenmenizi sağlayacak koltuklar var ki bu benim için gerçekten önemli. Kariye'de de bahçeye oturmuş, anlatılanları bir kez daha dinlemiştik güzelim bahçede. İzmir Arkeoloji Müzesi'yle aynı bahçede Etnoğrafya Müzesi de var. Ortadaki fotoğraf oraya ait. Bir dahaki sefere her ikisini de gezmek hoş olacak. Müzeyi gezen anne, baba ve çocukları görmek ayrıca hoşuna gidiyor insanın. 


İzmir'e gelip Kordon'da çay içmeden olur mu? Yanınızda da sohbetini sevdiğiniz sevgili arkadaşınız varsa değmeyin keyfinize. Öte yandan akşama daha kalabalık, özlemle merak edilen bir arkadaş topluluğuna ev sahipliği yaptı bizim için Kordon. 

İzmir'de en sevdiğim midye dolma yemek olsa da kaktüs meyvesine rastlayınca yemeden geçmek olmaz tabii. Bu güzel şehirde bir sürü fotoğraf çekilmiş olsa da bir kaç tanesine yer veriyorum tadında bırakmak amacıyla. Böyle güzel topluluklarla güzel şehirlerde huzur içinde her daim buluşabilmek dileklerimle... 

İzmir Arkeoloji Müzesi
0232 489 07 96

İzmir Etnografya Müzesi
0232 489 07 96

6 yorum:

  1. ilk defa duydum sesli anlatım ve çok güzel bir uygulama bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle kulaklıkla istediğiniz zaman durdurup, istediğiniz zaman baştan dinliyorsunuz ... her müzede yok ama olanlarda mutlaka deneyin derim

      Sil
  2. Ne kadar güzel anlatmışsınız. Bu yıl karadeniz taraflarındaydım ama o kadar tembelinki hala birkaç satır yazamadım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de internet günlüğümle paylaşmayı sever oldum

      Sil
  3. sevgili mine,
    bu yaz güzel seyahatler yaptın gibi görünüyor! ne mutlu sana!
    doğumumdan 22 yaşıma kadar izmir'de yaşamama rağmen, etnografya, arkeoloji ve atatürk müzelerine ve agora'ya sadece birer defa; o da okul gezisiyle gitmiş olduğum gerçeği ile yüzleştim yazılarını okudukça...
    oysa burada fırsat buldukça müze geziyorum, sanırım memleketime haksızlık etmişim biraz; ya da büyüdüm ve değer verdiklerim değişti...
    velhasıl, hatırlattığın için teşekkürler;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1-2günlük gezileri değerlendirmek için plan yapmaya başladım böylece 1-2 günlük geziler kültürel ögelerle zenginleşiyor

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...