18 Aralık 2012 Salı

Kimyonlu Kış Türlüsü




Geçen hafta Nazilli’den gelen sebzeleri tek tek pişirmektense  karıştırarak kış türlüleri yapmak çok hoşuma gidiyor. Kış türlülerinde en çok kullandığım pırasa ve havuç. Haftanın ilk türlüsüne ise karnabahar ve brokoli ekledim kimyon eşliğinde. Annemle çok beğendik. Bir dahaki sefere çok hafif haşlayıp fırına atmayı düşünüyorum, üzerine kaşar serperek. Güzel haberler, sağlık, mutluklukla dolu yeni bir hafta olsun inşaAllah.


Kimyonlu Kış Türlüsü

1 adet orta boy soğan
1 adet orta boy havuç
2 sap pırasa
1 diş sarımsak
2-3 kaşık sıvıyağ
200 gr civarı kıyma
Orta boy karnabaharın yarısı, varsa yapraklarıyla
2 parça brokoli
1,5 çorba kaşığı biber salçası
1,5 çorba kaşığı domates salçası
1 çay kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı tuz
Pul biber

Kıyma donmuşsa yağda altı çok kısık olarak kavrulur. İçine ufak doğranmış soğan, pırasa, havuç ve sarımsak, salçalar eklenerek iyice yumuşayıncaya kadar çevrilerek kavrulurlar. Elma sirkeli suda bekletilerek yıkanmış karnabahar, yaprakları ve brokoli parçalara ayrılarak tencereye ilave edilir. Altı kısılarak 5 dakika civarı pişirilir. Daha sonra 1 su bardağı civarı ılık suyla birlikte baharatlar eklenerek pişirilir.

15 yorum:

  1. memleketimden gelen sebzelerle harika olmuştur eminim :) ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Ben benzer yemeği brokoli, karnıbahar yemeği olarak yaptım geçen gün. Evde pırasa da havuç da vardı. Önce paylaşmış olsanız öyle yapardım çünkü ben de sebzeleri türlü olarak çok seviyorum. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pırasalar fazla gelmişti ben de her yemeğe soğanla birlikte bir nevi soğan niyetine de ekliyorum bir de havuç mideye iyi geldiği için her yemeğe giriyor... teşekkür ederim

      Sil
  3. Süper sağlıklı
    Kimyon da yakışmıştır eminim. Ben hiç kullanmadım.
    Ellerine sağlık arkadaşım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok yakışıyor kimyon sebzelere ... teşekkür ederim

      Sil
  4. Hiç yapmadım kış türlüsü nedense güveç deyince aklıma yaz sebzeleri gelir.
    Aklımda olsun inş bir gün deme fırsatım olur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir dahaki sefere ben de güveçle deneyeceğim bu sefer sadece sunumda kullandım : )

      Sil
  5. bende kışın hiç denememiştim ama neden olmasın :) ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Bende karıştırarak yapıyorum, özellikle kaan batu doğrduktan sonra bir sürü uydurma tarifim var :) Senin tarif de bana uyar yani :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma sağlıklı olsun vs diye uydurur oldum ben de sürekli : )

      Sil
  7. kimyonun kokusuna bayılıyorum yemeklerde,eline sağlık sevgili Mine nefis..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. girdiği yemekte et varmış gibi kokutuyor ben de çok seviyorum teşekkürler

      Sil
  8. Mmmmmmm nefis mis gibi güvece bayılırım elleri
    ne sağlık canım sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...