11 Aralık 2011 Pazar

Haftasonu Kitabı

İki Cami Arasında Aşk – Mürvet Sarıyıldız


Ooooyy oy … Karasevda bu, insanı günden güne solduran, hayatta küstüren. Günleri gecelere döndüren. Geceleri bitmez tükenmez ızdıraplarla dolduran. Yaşayan ölü olarak dolaştıran. Öte yandan tarihi, bir dahiyle buluşturan. Mihribah Sultan olmasa, Sinan Koca Sinan olur muydu?

Olurdu belki ama Mihr ve Mah, Ay ve Güneş için tarihe adını yazdıran eserler yaratır mıydı? Günlerce gecelerce, rüyalarında ay meleği için yapacaklarını düşünür müydü böylesine istekle, umutsuzca…

Üsküdar’a ilk geçişimi, motordan indikten sonra çevreye bakınmamı hiç unutamam. Gerek insanları, gerek yapılarıyla daha değişik gelmişti, belki daha mistik. Bir dahaki gidişimde Mihribah Sultan camiine gidip karşıya Edirnekapı’ya selam yollayacağım. Tabii Edirnekapı’da Süleymaniye’den de karşıya . İnsanın içi nasıl cız etmez böyle bir hikayeyle. Kanuni dönemine eşlik ederken, Koca Sinan’ın dillere destan aşkını okurken…

14 yorum:

  1. Bu kara sevdayı daha önce duymuştum ama kitap olarak da var olduğunu bilmiyordum..İlk fırsatta alıp,okuyacağım :)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Çok merak ediyordum bu kitabı, beğendiniz mi?

    YanıtlaSil
  3. HobiiCoffe; tavsiyeederim çok kolay okunuyor...

    francesca mckennitt ; çok kolay okunuyor, zaten sadece sağ sayfalarda yazı var, tarihimizin böylesi kişiliğinin yaptıklarının nasıl etkilendiğini öğrendim.

    YanıtlaSil
  4. bayılıyorum senin şu kitap önerilerine, Keşke snein gibi bol kitap okuyabilsem

    YanıtlaSil
  5. SürprizMutfak;teşekkür ederim canım çok naziksin : )

    YanıtlaSil
  6. okuyan arkadaşım basit ve yormayan güzel bir kitap olduğunu söylemişti.

    YanıtlaSil
  7. Nilha-KüçükMucizem; yormuyor ,ama içi acıyor insanın bazen acı çeken bir dahi olacağına mutlu ve normal bir insan olsun diyorum

    YanıtlaSil
  8. İyiki varsın Mime.

    Şükreden anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  9. OğlakKızları;Ada kızla iyiki varsınız içim ışıldıyor okudukça : )

    YanıtlaSil
  10. alıp okunacak kitaplar arasındaydı zaten ama elimde okunmayı bekleyen bir kaç kitap olunca bu kitaba fırsat kalmamıştı şimdi müsadenizle diğer postlarınıza doğru yolculuğa çıkıyorum takibinizdeyim

    YanıtlaSil
  11. AnalıKızlıHerTelden; tavsiye ederim , ben detakibinize olacağım ...

    YanıtlaSil
  12. 50 yaş,18 yaş evli ve Koca Sinan...Aşk herşeyi yaptırıyor.

    YanıtlaSil
  13. kıtaba bayıldım harıka bır yorumkatmıs yazar ınsanı o zamana alıp goturuyo ellerıne salık kıtabı okurken hıc bırakmak ıstemedım keske ozamanda yasayıp gormek nasıp olsaydı:(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet o zamanda ama cefalı değil sefalı bir ailede yaşamak güzel olurdu : )

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...