10 Ağustos 2011 Çarşamba

Girit Ezme

Girit'e gidip lezzetlerini bizzat yerinde tatmak istiyorum. Zeytinyağlıları, otları çok çekici geliyor. Girit ezmesi başlığını okuduğumda dayanamadım hemen yaptım. Beyaz peynir yerine keçi peyniri kullandım. Hem hafif, hem çok kolay...



Girit Ezmesi
(Tarif; Sofra Dergisi Yılbaşı Özel Eki)

300 gr beyaz peynir(keçi peyniri kullandım)
1 su bardağı çekilmiş ceviz
1 su bardağı dövülmüş antep fıstığı
1 diş dövülmüş sarımsak
Kırmızı pul biber - istenilen baharat kullanılabilir)
1/2 çay bardağı zeytinyağı

Kullandığım keçi peyniri sert olduğu için  bütün haldeki cevizleri, zeytinyağı ve sarımsakla  birlikte robota atıp püre gibi yaptım. Kullanılan peynir normalse tabağa alıp diğer malzemelerde karıştırılır. Azıcık pul biber ekledim. Üzerine mis gibi dereotu... Çok güzel oldu.

10 yorum:

  1. bu harika bir meze. ilk fırsatta denenecektir. tşk

    YanıtlaSil
  2. Nilhan - Küçük Mucizem; : )) afiyet olsun, hafif oluyor diye yaptım ...

    YanıtlaSil
  3. Keçi peynirini çok severim.Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. tadını damağımda hayal ettim;
    muhteşemmmm...

    YanıtlaSil
  5. Ohhh Mine kokusu geldi valla.
    İyi bir meze evvvvet.

    Rakısever anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  6. Pembe Kekik;teşekkür ederim : )

    aaa sarkaç gelmiş hoşgelmiş, ne güzel : )

    OğlakKızları; : ))) artık ne olursa, benim gibi peynir delisi olunca heryerde kullanılıyor )

    YanıtlaSil
  7. Değişik bir meze,Girit yemeklerinin orijinallerini tatmayı ben de çok isterim,eline sağlık.

    YanıtlaSil
  8. İçinde peynir varsa kesin nefistir...
    Peynirkolikten sevgilerle:))

    YanıtlaSil
  9. kesinlikle denenmeli,ellerine sağlık canım.arayı açmadan görüşebilmek dileği ile...

    YanıtlaSil
  10. Erguvan Vakti; inşallah diyelim o zaman , teşekkürler...

    Zeynep;peynirlere bayılıyoruuummmm : )

    mutfaktakirüya- Arzu; inşallah canım : )

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...