15 Aralık 2010 Çarşamba

Zencefilli Et Kavurma



Bugün menüde ayvalı bulgur pilavı ve zencefilli et kavurma var. Zencefilli et kavurmada servis önerisi olarak iri doğranmış tatlı mısır verilmiş. Mısır ve mısır ürünlerini mümkün olduğu kadar az tüketmeye çalıştığımız için bulgur pilavı ve közlenmiş kırmızı biberle servis yapacağım.


Zencefilli Et Kavurma
(Tarif; Sofra Dergisi)

500gr yağsız dana kuşbaşı
½ çay bardağı sıvıyağ
1 adet orta boy soğan
5 diş sarımsak
1 çorba kaşığı toz zencefil
1 tatlı kaşığı kimyon
1 çorba kaşığı domates salçası
1 çorba kaşığı elma sirkesi

Sıvıyağ derince bir tavaya konur. Sarımsak ve soğan incecik kıyılır, etle birlikte tavaya eklenir. Orta ateşte arada karıştırılarak kavrulur. Et, suyunu bırakıp tekrar çekene kadar pişirilir. Etlerin pişmesine yakın zencefil eklenir ve ateş kısılarak biraz daha pişirilir. Kimyon ilave edilir, pişirmeye devam edilir. Salça elma sirkesinde ezilir ve etlere eklenir. Karıştırılarak iyice dağılması sağlanır. En son etlerin üzerine çıkmayacak kadar su eklenir, ateş kısılır ve etler iyice yumuşayana kadar pişirilir. Yemek piştikten sonra, sıcak iken isteğe tuz, karabiber eklenir. Sıcak servis yapılır.

37 yorum:

  1. minecim çok güzel görünüyor ellerine sağlık. tamda akşam yemek saati gelmişken nasıl canım çekti....

    YanıtlaSil
  2. bu saat oldu ne yapacağımı hala bilmezken, canım çekti walla ellerine sağlık ;))

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık ablacığım,harika olmuş kavurma,yakın olsaydık senle gelirdim ''bana da, bana da ''diye :)
    Afiyet,şifa olsun sizlere..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. et yemekelerinde hiç kullanmıyoruz zencefili . tedirginim ama pek de severin zencefili kurabiye de falan :D
    bi şans vermeli ;)

    YanıtlaSil
  5. minecim et sevmeyen biriyimdir aslında ama yemeğin inanılmaz lezzetli geldi bana valla canım çekti :)
    tatlım ellerine sağlık
    afiyet bal olsun evinde bereket artsın inş.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Nefis görünüyor,zencefili yemeklerde denemedim.kullanmaya başlayacağım ,ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  7. emel(domatessepeti); teşekkürler canım

    Pembe Yastık;teşekkürler, kolay pişirilenlerden biri her ikisi de : )

    Zeliha-UmutSepeti-yolun düşerse her daim beklerim : )

    Syhn;kesinlikle ver derim : )

    Sevil;teşekkürler, aşure günü bereketiyle gelsin inşallah

    MutfaktakiRüya-Arzu- ; mercimek çorbasının içine biraz atıyorum arada değişik oluyor : )

    YanıtlaSil
  8. zencefil nasıl bir tat katmıştır merak ettim doğrusu.ben pek kullanmam.ellerine sağlık arkadaşım.şifa dolu olmuştur...

    YanıtlaSil
  9. mintininmutfağı; güzel oldu tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  10. hımmm degısık geldı kulagıma ama guzel olmustur emınım..

    YanıtlaSil
  11. nasıll güzell yanındada ayrann buz gibi ne kadar güzell giderrr ellerinee sağlıkk afiyett olsunn

    YanıtlaSil
  12. Zencefili severim arasıra bende kullanırım,güzel görünüyor bu tarifi deneyeceğim.Eline sağlık cnm:))

    YanıtlaSil
  13. Hani benim tabağım Minecim:))Ellerine
    sağlık enfes kocaman öptüm.

    YanıtlaSil
  14. Bende meraklandım doğrusu zencefil hiç denemedim ama denemeliyim yakın zamanda:))Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Bizde yaptigimiz kavurmaya mutlaka kuru biberiye ve karabiber ekleriz ama zencefili hic duymamistim,denemek lazim,ellerinize saglik...

    YanıtlaSil
  16. aaaa ellerine sağlık minecim.benim zencefilli et kavurmayı sevdimi nerden biliyosun sen ya:) harika gözüküyo ohh miss gibi ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  17. ÇilekliKız;güzel oldu gerçekten : )

    Dicle Kıyısında Masal Kentim; amanın hava soğuk ayran soğuk olmasın nolur:)

    Turkuaz;tavsiye ederim ciğerimsi bir tadı oluyor

    Derya;canımcım senin tabağın herdaim hazır yolladım bile:)

    Zeynep;tavsiye ederim, teşekkürler

    BirTeraziKızı; biberiyeyi seviyorum ,karabiberi de ama malesef yiyemiyorum haşat ediyor midemi :(

    Moda Gezgini;afiyet olsun diyorum o zaman sevgiler... : )

    YanıtlaSil
  18. en güzel kitapları sen okursun, en güzek yemekleri sen yaparsın, en güzel fotoları sen çekersin, kıskanıyorum amaa... :)

    YanıtlaSil
  19. Zencefil, ete en çok yakışan baharat ben de çok severim:))
    Mısır konusunda seninle aynı düşünüyorum sevgili Mine. Yanında kırmızı biber çok hoşuma gitti. Ben de o şekilde servis edeceğim.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  20. Zennube; hiç bile ne güzel sofralar hazırlayıp misafir ağırladığını fotolardan biliyoruz : )

    dokuzuncubulut;afiyet şeker olsun, teşekkürler

    YanıtlaSil
  21. Baharatsız bir hayat ne kadar yavan olurdu diye düşünüyorum,öyle çok seviyorum.Zencefil ete hakikaten çok yakışıyor! Nefis yemekler yapıyorsun canım,ellerine sağlık! Şifa olsun sizlere..

    YanıtlaSil
  22. Cafe Pepela;Teşekkürler, amin

    YanıtlaSil
  23. zencefilli et hiç yememiştim.
    senın zevkıne güvenerek fena olmayacagını düşünüyorum

    YanıtlaSil
  24. Et ve zencefil hiç denemedim ama ben de geçenlerde faydalarından bahsetmiştim zencefilin ...
    Yakışan yakıştıran her yerde kullanmalı ama di mi?

    YanıtlaSil
  25. Merhaba Mine,

    Bir kerede ben ayva lı bir et tarifi denemiştim. Güzel olmuştu ama niye bir daha yapmadım. El alışkanlığı olmalı herhalde. Eline sağlık.

    Karnı çok acıkmış anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  26. Ellerine sağlık canım benim....Eminim lezzeti harikadır zencefiiliii mmm:)

    YanıtlaSil
  27. Mine hanım.Derya hanımın etkinliği sebebiyle bir süre önce gönderdiğim hediyenizi alıp almadığınızı merak ediyorum.bilgilendirirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  28. Mine,

    Nerelerdesin. Hadi yaz artık.
    Meraklı anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  29. KOVA KADINIYIM BEN..; ciğer tadı gibi oluyor, tavsiye ederim

    Özgür; bu kadar yararlı olduktan sonra hep kullanalım : )

    Oğlak Kızları; avya hoş bir lezzet veriyor, tavsiye ederim buradayım bu arada azıcık soğukalgınlığı azıcık yoğunluk derken günlüğüm haftalığım mı olacak ne : )

    Yemek Vakti;çok teşekkürler öyleydi : )

    Yıldız; etkinliğine katılmaz olur muyum hiç mandalini bugüne kadar hiç denememiştim bakalım neler çıkacak : )

    YanıtlaSil
  30. Ayvalı bulgur pilavını hiç duymamıştım. Çok ilginç geldi. Zencefilli et de miss gibi kokuyordur. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  31. Mine umarım iyisindir yazılarını göremeyince merak ettim seni.
    iyi seneler bu arada...

    YanıtlaSil
  32. DErya;çook teşekkürler, herşey gönlümüzce olsun

    Gülay;buradayım teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  33. Mineciğim özledim,mutlu yıllar....

    YanıtlaSil
  34. mutfaktaki rüya - Arzu- ; harikasın öpüyorum

    YanıtlaSil
  35. Mineciğim kendini özlettin. Sağlıklı ve güzel bir yıl dilerim. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  36. yeni yılın kutlu olsun, mutlu olsun, neşe dolsun demiş miydim :))

    YanıtlaSil
  37. çeşniciHandan;çok tatlısın, geldim bile :)

    Zennube; gönülden sevgiler canım teşekkürler

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...