1 Mayıs 2010 Cumartesi

Bulgurdur ailemizin adı



Bulgurdur ailemizin adı

Rengimiz güneşdendir sarı

Hem ucuzuz, hem sağlıklı.

Dolmamızdır ağızda bir güzel dağılan

Pilavımızın tadına bakmayan bin pişman

İster köfte ister çorba

Sağlık için koştururuz orada oraya

Ne duruyorsun sen de koşup bulgur kullansana : =))


Ayvalı Bulgur Pilavı
(Tarif; Bulgur- Ayfer T. Ünsal)

Malzemeler

• 1 ayva
• 1 yemek kaşığı tereyağı
• 1 baş soğan
• 1 yemek kaşığı çam fıstığı-koyamadım-
• 2 bardak su
• Yarım çay kaşığı safran
• 1 su bardağı bulgur
• Tuz
• Karabiber- koymadım-
• Kırmızıbiber

Ayvanın kabukları soyulur, dilimlenir. Çekirdekli sert kısımlar çıkarılır. Soğan yemeklik doğranıp tereyağında kavrulur. Çamfıstığı ilave edilip, kavrulur. (Bu noktada benim gibi liste yapmadan alışverişe gidiyorsanız çamfıstığı ekleyemezsiniz :=) ) Tencereye iki bardak su koyulur, su kaynayınca tuz ve ayvalar da eklenir. Ayvalar yumuşayınca safran ve bulgur konulur. Su bitmişse üzerini geçecek kadar su doldurulur. 10 dakika pişirilir. Demlenir ve kırmızı biber serpilerek servis yapılır.

2 yorum:

  1. ilginççççç,
    deneyebilirim.
    ama hanimiş benim doğum günüm pastam..
    (ailemizin mutfakçısı sensin tabiki..)

    YanıtlaSil
  2. teyzelerin en güzeli iyi ki doğdun canımızın içi oldun : =)

    bir şey yapayım dedim ama sonra sanal sanal ne yapsın diyerek vazgeçtim yani borcum oldu :=)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...