13 Aralık 2010 Pazartesi

Çikolatalı Mus



Malzemenin azlığı çok hoşuma gitti. Yapmak için kolları sıvadım akşam akşam : ) Bizim gibi çikolataya dayanamayan bir aile için bile çok yoğun bir lezzet oldu. Neredeyse bir kaç kaşıkla doyuruyor insanı : )


Çikolatalı Mus
(Tarif;Maison Française Dergisi)

2 yumurta sarısı
3 yumurta beyazı + 1 tatlı kaşığı toz şeker
1 çorba kaşığı toz şeker
160 gr bitter çikolata
3 yemek kaşığı tereyağı

Yumurta sarıları toz şekerle çırpılır.Çikolata benmari usulü eritilir, tereyağı eklenir. Yumurta sarısı karışımına eklenir. Yumurta beyazları 1 tatlı kaşığı toz şekerle çırpılır. Çikolata karışımına büyükçe bir kaşık beyazlardan eklenir, karıştırılır. Daha sonra bu karışım sert köpüğe eklenir, söndürülmeden karıştırılır. Ayrı ayrı kaplara veya tek bir kaba konularak buzdolabına konur. Ufak gofretler, çikolata ya da çilek türü meyvelerle servis edilir.

33 yorum:

  1. eminim tadı da ismi kadar nefistir:)

    YanıtlaSil
  2. fena pek fena :))

    YanıtlaSil
  3. ÇOK GÜZEL GÖRÜNBÜYOR TAM BENLİK ELLERİNİZE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  4. Canım bugün peşpeşe iki süper lezzet
    ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. Canımcığım,hafifliği ve lezzeti ile tadına doyamadığım tatlılardan biridir;mus.Kızımın da 'uçak pudingisi' :) Thy menüsünün vazgeçilmezi..
    Bazen olayı abartıp,haftada bir yapmışlığım vardır. (Oburcan)Ellerine sağlık.Tepsi motifi de ayrı bir güzellikte.Mutlu haftalar diliyorum!..

    YanıtlaSil
  6. off yaa, her eve senden lazım :) harika şeyler yapıyorsun, hiç enerjin bitmiyor mu senin ?

    YanıtlaSil
  7. ellerıne saglık,ben de cok severım ..

    YanıtlaSil
  8. Ama ama bu saatte bu yapılmaz ki bana amaaaaa....Canım aldım kaçıyorum:))Hayırlı geceler..

    YanıtlaSil
  9. zeynep;biraz yoğundu yoruma açık yani tadı : )

    prefrontal-lobotomia;:)

    Gülcan;teşekkürler

    Derya;çok teşekkürler

    CafePepela; ah canım benim uçak pudingi, çok tatlı bu civciv: )

    Zennube;şimdi yukarıdakinden 1 kaşık alınca motor başlıyor gene çalışmaya : )P

    Çilekli Kız;teşekkürler

    Zeynep;afiyet şeker olsun güzel bir hafta başlangıcı olsun : )

    YanıtlaSil
  10. Çok yumurtalı mus tariflerini görünce, bu iki yumurtalı tarif daha cazip geldi bana. Ellerine sağlık. Yiyenlere afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  11. Magnum çikolata deülmü o :) ben evvela musu sonra onu götürürdüm dicem ama şimdi deil bir kaç kilo daha verim öyle:)Ellerine sağlık canım benim

    YanıtlaSil
  12. Gerçekten de çok pratik tarifmiş sevgili Mine. Tarifini yazıp bir kenarda saklamalı. Şık tepsisinin içinde ki sunumu da çok güzel olmuş arkadaşım. Ellerine sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. uffffff,görüntüsü bile tatlı krizine soktu.
    ama hemen sağduyum harekete geçti,geçen haftasonu kızarmış çikolata yedim de,kilom o hafta fazla çıkmıştı,şimdi bunu yersem bana geri dönüşümü ne olur bilmem..
    ay boşver beni canım...
    kız sen ne güzel şeyler yaratıyorsun ya..

    YanıtlaSil
  14. Yapma bunu Mine, böyle güzel şeyleri yayınlama. Canım çekiyor, gittikçe kilo alıyorum...

    YanıtlaSil
  15. çok güzel görünüyor.eminim tadıda öyledir.ellerinize sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Urfa Tutkunu; ilk defa denedim, farklı tarifleri de denemek isterim, teşekkürler

    YEMEK VAKTİ AYLİN; yok o Etinin yeni bitteri : ) fazlalıklardan kurtulunca daha zevkli olacaktır : )

    dokuzuncubulut;teşekkürler

    baharat;teyzecim dergilerden, kitaplardan tabii en önemlisi anacığımdan Allah razı olsun : )

    annelili;tatlikonun peşinde koşarken yakarsın hepsini : )

    sevdadeniz;teşekkürler

    YanıtlaSil
  17. O yanindaki cikolata ne guzel gorunuyor. Bayildim buna Mine.

    YanıtlaSil
  18. BlackPearl;teşekkürler : )

    YanıtlaSil
  19. Tam benlik buaralarda canım böyle şeyler istiyor , buarada tepsiye bayıldım :) sorması ayıp nerden aldınız :)

    YanıtlaSil
  20. Şule İle Egeli Tatlar; teşekkürler

    YanıtlaSil
  21. mine yaktın beni:)
    müthiş görünüyor,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  22. Cok guzel bir goruntu gercekten, tam benlik bir pudding! Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  23. Bloğunuzu inceledim de yemekler tam benlik. Değişik tatlar,çoğu da yapması kolay.

    Ama tatlı hele de çikolata söz konusuysa asla hayır diyemem en kısa zamanda deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
  24. Gülay;:) teşekkürler

    Selma - DUSBAHCESI ;çok teşekkürler

    Ne Giysem; çok teşekkürler, tadı çok yoğun oluyor aman dikkat:)

    YanıtlaSil
  25. Cikolatali mi, o zaman güzeldir. ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  26. Görüntüsü harika
    ellerine sağlık canım
    çok yoğun bir tadı olduğu belli
    zaten nerde güzel şeyler var onlar bol kalorili :))

    YanıtlaSil
  27. Yıldız; katılıyorum : )

    YanıtlaSil
  28. Mine'cim mus deyince bende de akan sular duruyor :)
    ellerine sağlık canım bu tarifi de deneyeceğim

    YanıtlaSil
  29. Zehra Gürgen;çokteşekkürler

    YanıtlaSil
  30. Medanşeri; neden olmasın; teşekkürler

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...