3 Haziran 2018 Pazar

Dara Antik Kenti Kaya Mezarları - Mardin


Kudüs’te, Zeytindağı’ndaki mezarlıklar, Kubbet-üs Sahra tarafından gelecek Mesih’i karşılamak üzere konuşlanmışlardır. Bu mezarları ilk gördüğümde üzerlerinin taş yığınlarıyla dolu olması henüz inşa halinde olduklarını düşündürmüştü. Bu kadar özenilen dünya para verilen, yerleri çok çok kıymetli bu mezarlığın böylesine moloz yığını gibi görünmesine şaşkınlıkla bakakalmıştım. Sonrasında Yahudilerin, bitki dikerek ölülerini rahatsız ettiklerini düşündükleri için, taş bıraktıklarını öğrendim. Dinler tarihi kadar insanın gömülüşü, mezarlıklarla ilgilenen benim için çok değişikti bu görüntü.




Anadolu’da bulunan ilk evlerde yatak altlarında kemiklerin bulunması, ölülerini evlerde tuttuklarını anlatıyordu. Amasya’dakiler gibi Anadolu’nun birçok yerinde kayalara oyulan mezarlıklara rastladım. Ve şimdi de Mardin’de Romalılardan kalan Dara antik kentinde kaya mezarlıklarıyla karşılaşmak değişik geldi. Sanırım canım Anadolu’m her seferinde şaşırtmaya devam edecek beni… Muhteşem kalıntılarıyla gerçekten görülesi bir yer Dara antik kenti. Mezarlıklar kayaların içine oyulmuş. Ölülerin koyulduğu alanları görebiliyorsunuz. Şimdilerde sadece mağara olarak görülseler de geçmişte neler olduğunu düşünmek etkiliyor insanı… Öte yandan aklıma hemen böylesi bir yeri İskender’in neden dümdüz etmediği geldi. Özellikle sarnıçlarda kullanılan sütunlar Persepolis’i hatırlattığı için düşünmeden edememiştim. Malum o muhteşem sarayı nasıl yerle bir ettiğini görmek de çok değişikti çünkü. Her neyse cevabı mı merak ettiniz? Çok basit aradaki 500 yıl engellemiş maalesef İskender’i J





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...