28 Mayıs 2014 Çarşamba

Van Gölü Havzası -1 - Van



Rüzgarın büyüsüne kapılıp yollara düşmek… O çok sevilen toprakları adım adım dolaşmak, öğrenmek… Sindirmek binlerce yılı, ders almak belki… Öyle ya gezmek bilmenin eşiği değil mi? 


Ve işte Anadolu’mun en büyük gölü “Van Gölü” karşımda uçsuz bucaksız uzanıyor. Bir denize bakar gibiyim, yer yer beyaz, lacivert bazen ve fonda biraz rüzgar biraz güneş… Elimi göl suyuna sokuyorum, yapış yapış, soda etkisi… Bıraksanız günlerce kalabileceğim bir yer Adilcevaz, gölün batısında. Ama durun bu gezimizin son duraklarından… Başa dönmeliyim, Van’da uçaktan indiğim güne ve Van Kedisi Evi’ne… 
Van Kedisi Evi, Yüzüncü Yüzyıl Üniversitesi bünyesinde şeker mi şeker bir yer. Binanın dışında sağda ve solda dişi ve erkek kedilerin telli yerleri var. İçerideyse oyun alanı, annelerin rahatça emzirmeleri için korundukları yerler. O kadar koşturuyorlar ve mutlu gözüküyorlar ki gözlerinin belirgin olduğu bir fotoğraf almak zor gibi gözüküyor. Bu arada Yüzüncü Yıl adının Ulu Önder’in doğum yılının 100. Yılından geldiğini öğreniyorum. 
Sonraki durak Yedi Kilise. Ağır ağır Yukarı Bakraçlı Köyü’ne doğru yola çıkıyoruz. Zirveleri bulutlarla kaplı dağlardan nefis görüntüler eşliğinde, aşağıda “yüksek deniz”in kıyısındaki şehir. Gelmeden Van hakkında hiç fikrim olmadığını fark ediyorum birden, yürekleri yakan o büyük felaket dışında.

Yedi Kilise, Varagavank ya da Varak Surp Haç manastırı, eski bir Ermeni kilisesi. İlki 8.yy.da yapılmaya başlanmış, 7 ayrı kiliseden oluşuyor. O kadar eski ki, iç kısmında  destekler belli ki köylüler tarafından yapılmış ve en ufak bir sarsıntıda yıkılacak belli. Duvara asılmış kağıttan eski haline bakıyorum. Yan tarafta kütüphane olarak yapıldığı söylenen kısma gidip geçmişte nasıl olduğunu kestirmeye çalışıyorum.   

Yukarı Bakraçlı Köyü sokaklarında ya da Kilise’ye yakın kısımda hızlıca bir tur atıyorum. Çocukları görmek ve mümkünse fotoğraflamak her zaman hoşuma gidiyor. Bu köy yüksekte kaldığı için depremden etkilenmemiştir derken hiç de öyle olmadığını öğreniyorum. Çektiğim fotoğrafları istiyorlar. Her zamanki gibi yollayacağım. Bu köyün daha iyi durumda olabilmesi sorusu aklımın bir köşesinde tekrar yola düşüyoruz. 

2 yorum:

  1. ne güzel:)
    kediler, tarih, doğa ve insanlar..
    herşey var bu gezide

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle Van ve Van Gölü Havzasını öğrenmek iyi geldi

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...