6 Mayıs 2014 Salı

Öğrenme Stilleri - Alp Boydak

Kinestetik, ilk kez duyduğum bir kelimeydi ve anlamından bahsedilirken küçük dilimi yutabilirdim. Okul hayatımız boyunca muhtemelen arka sıralarda oturan, yerinde duramayan,  sürekli konuşan haliyle azar işiten, cezalar alan öğrencilerin öğrenme stilleri nedeniyle böylesine farklı olabileceklerini dinliyordum pür dikkat. İnsanların hayatlarını böylesine etkileyen bir özelliği bilmememizin nelere mal olabileceğini fark ederek belki de! Çünkü kinestetik ağırlıklı öğrenme stiline sahip bir öğrenci bu duruma uygun davranıldığında çok başarılı olabiliyormuş. Üstelik bu yapı henüz bebekken fark edilebiliyormuş. Bir düşünsenize…

Bu kitabı bir proje kapsamında alıp okudum. Yani normalde pek de ilgilenmeyeceğim bir kitaptı. Girişinde bahsedilen, oğlunu okula yazdırırken öğretmenleriyle kendisinden daha fazla birlikte olacağını fark eden bir babanın haksızlığa uğramışlık duygusuyla benim de algılarım tamamen açıldı ve elimden bırakamadım bir türlü. Bu baba yani yazar, öğrencilerine ve velilere daha farklı bakar ve daha fazla değer verir olmuş oğlunu okula yazdırdıktan sonra. Geleceklerinin olumlu şekillenmesine nasıl etki edebileceğini farketmiş ve bu doğrultuda yetiştirmeye başlamış kendisini.

Sayfalarda ilerlerken kendinize de dönüyorsunuz sık sık. Ağırlıklı görsel öğrenme stiline sahip olduğunuzu ama işitsel ve kinestetik etkiler de taşıdığınızı anlayınca şanslı olduğunuzu farkediyorsunuz. Öyle ya okullarda ağırlıklı olarak görsellere hitap ediliyor. Bu durum öğretmen odaklı öğretim biçimi yerine öğrenci odaklı öğretimin seçilmesiyle bambaşka sonuçlar verebilir yani her öğrenciden verim alınabilir. Üstelik gerçekten öğrenir, bilgiyi hayatlarında kullanabilir, kendilerine ve topluma daha yararlı, hepsinden önemlisi birbirlerini anlayan bireyler olabilirler. Örnek etkinlik ve senaryoların yanı sıra bunlara dair başka örneklerin olabileceği internet adresleri de verilmiş. Bu arada öğrenme stillerinin bebeklerde nasıl gözlenebileceğine dair çok güzel örnekler de var. Daha fazla uzatmadan kitabın arka kapağına bırakayım sözü;

“Kan gurubunuzu biliyor musunuz? Bilmiyorsanız bile, öğrenmeniz gerektiğini biliyorsunuz.Kan gurubunuzun sizin için yaşamsal bir önemi var.Kan gurubunuz kadar yaşamsal olan öğrenme stilinizi bilmeniz de yaşamınızı oldukça kolaylaştıracaktır.Çünkü öğrenme stilinizi bilmek, size anlamsız gelen pek çok davranışınıza anlam katacaktır. Öğrenme stiliniz sizin kan gurubunuz gibi doğuştan varolan ve sizin yaşamınıza çok derin etkileri olan özelliğinizdir. Öğrenme stiliniz, yaşam boyu değişmez ama yaşamınızı değiştirir. ….”

4 yorum:

  1. Canımmm bu ara okumalara doyamıyorum:))) Com'a geçtiğimden beri unutuldum ben :)))) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımsın günlüklerden uzak kaldığımız için oluyor galiba

      Sil
  2. Hımm, kızımn stilini öğrenmem lazııım.

    Teşekkürler.l

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...