7 Aralık 2013 Cumartesi

Bir Mutfak Penceresi...


“Mutfak penceremin önünde duruyorum.”

Gökyüzüyle birlikte kızıla batmışım. Dinginliğin keyfini çıkarıyorum. Birazdan tanıdık sesler yoğunlaşacak evde, sokakta… Raylarda kayan trenin keskin düdüğü, araba seslerine karışacak, yeni bina yığını için makinalar çalışacak ve insanlar ayazdan korunmak için sıkı sıkı sarındıkları paltolarıyla yollara düşecekler. Çokca ekmeklerinin derdinde, az biraz hayallerinin peşinde…


Mevsim yaz olsun, karşı apartman balkonlarında keyif yapan insanlarla birlikte mesela… Her sabah kocasına kahvaltı hazırlayan bir kadın, balkon akıtan adam, ne zaman baksam beyaz yemenisiyle pencerede olan yaşlı nine. Uzakta kalıyor seçemiyorum yüzünü, ama belli ki yalnız, el sallayıp çağırasım gelecek az sonra biliyorum. Birazdan köpekleriyle dolaşan çöp toplayıcı kadın gelecek. El arabasında onca torbayla, gölgelikte çimlere oturacak, köpekleri çevresinde yayılacaklar. Fotoğraflarını çekmek istediğimi tekrar hatırlatıyorum kendime…

Mutfak penceremin önünde duruyorum… Gözlerimi kapatıp, kış güneşiyle gelen hafif rüzgara bırakıyorum kendimi. Anın keyfini çıkarıyorum.  Arkamda bu evin en çok sevdiğimiz yeri olan mutfak,  yapılacak bir dolu işle birlikte, kimin umrunda kış güneşinin verdiği enerjiyle bir çırpıda yapıvereceğim her şeyi biliyorum. Bir de artık yeni tarifler denesem ve bu 6.gün yazısına eklesem mesela… Bu arada yukarıdaki fotoğraf Mert Irmağı köprüsünden... 


4 yorum:

  1. Kışı hiç sevmiyorum hemen geçip gitsin diye hayıflanmak yerine sizin gibi güzel taraflarını düşünmek insana kendini iyi hissettiriyor her zaman. Bir lokma güneşten bile enerji topladığınızı söylemek ne kadar pozitif düşünce şekli. İşte o zaman etrafınıza da bu enerjiyi yayıyorsunuz ve bu da mutluluk veriyor. Bu güzel paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim bu arada kışı ben de pek sevmiyorum

      Sil
  2. Çokça ekmeklerinin derdinde, az birazda hayallerinin peşinde. Ne güzel ozetlemissin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa ne hoş seni burada görmek çok sevindim yorumuna

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...