12 Haziran 2013 Çarşamba

Boş Koltuk - J.K. Rowling

“Küçük bir kasaba hakkında büyük bir roman” demiş arka kapakta. Tek bir koltuk etrafında dönen olayların dehşet verici yoğunluğu ve keskin bir son. O koltuk, ister bir ülke başkanlığı için olsun ister küçük bir kasabadaki belediye meclis üyeliği için olsun fark ediyor mu sahi?  Evet, bir arzu nesnesi çevresinde dönen onca olay. Sabah ayazının koltuğunu sessizce güneşin ılıklığına bıraktığı şu saatlerde karmakarışık bir yumağı çözmek gibi geliyor yazmak. Oysa ne kadar basit olurdu doğaya bırakabilseydik her şeyi diye geçirmeden edemiyorum içimden, mümkün olabilseydi!

Belediye Meclisi üyesi Barry Fairbrother’ın ölümüyle başlıyor olaylar. İstenmeyen bir mahalleden gelen sevimli, başarılı bir adamın ardında kalanlar yalnızca dört çocuğu ve karısı değil, hayata tutunabileceklerini göstermek istediği dışlanmış diğer çocuklar ve bir mahalle dolusu sorunlu insan, kutuplaşmış Meclis üyeleri. Yani bir yanda Fairbrother’ın ölümüyle neredeyse zafer çığlıkları atacak olan ve kendilerini kasabanın yerlileri olarak tanımlayanlar ve sorunlu bir mahalle dolusu insanla, onların tarafında olanlar yani mütevaffanın yandaşları.

Okurken katmanlar arasında gidip geliyorum. Dışarıdan bakılınca Barry ile birlikte toplum için kendini parçalıyor gözüken insanların ailelerine daha da kötüsü çocuklarına olan yabancılıklarına şaşırıyorum. Her şeyi fark eden çocukların, aileleriyle aralarındaki uçurumda kaybolmak üzere olmaları canımı sıkıyor, bunun için ille de istenmeyen bir mahallede oturmaya gerek olmadığını düşünüyorum sonra da…  Koltuk hengamesinde yadsınan çocuklar değiştiriyor her şeyin yönünü, şaşırarak izlerken gene onların neden olduğu keskin bir sonla  başka ne bekliyordun diyorum usulca.


Harry Potter’ları henüz okumasam da gıpta ettiğim yazarlardan biri olan J.K. Rowling, kitaplarıyla büyüyen çocuklara sürükleyici bir roman armağan etmiş. Bir yandan hayatın artıları, eksileriyle bir bütün olduğunu anlatırken bir yandan da önemli olanın ne olduğunu sorduruyor. Evet yalnız çocuklar için değil benim gibi yazarla ilk kez tanışanlar için de bir nefeste okunacak bir kitap. 

4 yorum:

  1. Ben de Harry Potter serisini okutmaya başlayacağım bugünlerde çocuklarıma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim de listemde ama o kadar çok kitap var ki istediğim nasıl olacak bilmem : )

      Sil
  2. Hımmm alayım yani.
    Buruk anne

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...