24 Nisan 2013 Çarşamba

Fırında Zeytinli Karides



Hava rüzgarlı olsa da nefis bir güneşle uyanmaya bayılıyorum. Güneşin verdiği enerjiyle mutfağa girince yalnız bize değil, hastalanmış olan komşularımıza da bir şeyler yapmadan duramadım.  Ne zamandır dondurucuda duran karidesler için ayırdığım bir tarifi de denemeye karar verdim. Karidesleri üşenip çözdürmediğim için sosla birlikte karıştırıp fırına koydum. Biraz sulandı. Tariftekinden biraz daha fırında bırakıp çıkardıktan sonra biraz daha zeytinyağı ekledim. Limon ve maydanozla da karıştırınca nefis oldu doğrusu, ellerime sağlık : )


Fırında Zeytinli Karides
(Tarif; bir ekten kesilmiş sayfa halindeydi)

1 kg orta büyüklükte karides ( kafası olmayacak)
90 gr orta kırmızı biberli yeşil zeytin
1 diş sarımsak
60 ml zeytinyağı
45 ml limon suyu
½ demet maydanoz
Tuz
Karabiber

Zeytin, yağ, kabuğu soyulmuş sarımsak robotta püre haline getirilir. Ayıklanmış, temizlenmiş karideslerle karıştırılır. Daha önce 250 derecede ısıtılmış fırında, sıcak  fırın tepsisinin üzerine konularak 8 dakika pişirilir. Baharatlar eklenir. Limon suyu dökülüp, kıyılmış maydanozla karıştırılır. Sıcak ya da soğuk servis edilir. 

3 yorum:

  1. Canımmmm nefis bir görüntü ellerine sağlık,öpüyorum...

    YanıtlaSil
  2. Tam benlik bir tarif olmuş. Derin dondurucu deniz ürünü dolu değişik tariflere hemen atlıyorum. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...