11 Kasım 2012 Pazar

Sevgiyle Donanmış Sağlıklı Bir Sofra


Sevgili teyzemin önerisi ile bu sefer İstanbul'a girmeden önce İzmit'e uğrayıp anneciğimin biricik kardeşlerini görmek istedik. Meşakkatli, fazla indili bindili bir seyahat olsa da sonunda annemin çocuk mutluluğu tüm yorgunluğumuzu hatta soğuk algınlığımızı sildi diyebilirim. 
Nar balını ilk kez gördüm, hatta duydum. Sunumda doğal tereyağıyla karıştırmış. Nasıl iştah açıyor. Bir de diğer teyzemin ormandan topladığı böğürtlenlerle yaptığı reçel var. Her şey doğal ve bir renk cümbüşü, mutluluk desem... 

Tabii ki soframızın yıldızı Fatma Yenge'mizin yaptığı mıhlama ve sıcacık mısır ekmeğiydi. 


Pırasalı mantar sote de teyzemin yaratıcılığıyla harikaydı doğrusu. Sofrada nar balı, Sivas ve Kars peynirleri, biber salataları, orman böğürtlen reçeli, 


dereotlu peynirli salata, acıka, nefis kırmızı biber sosu. Teyzemlerin son dönem yemek alışkanlığında unlu gıdalar tamamen sofradan kalkmış durumda. Bunun bayıldığım yansımalarından biri bir demet dereotu, maydanoz, lor, kırmızı biber karıştırılarak yapılan sabah salatası. 


Kırmızı ve yeşil biberlerin hem salata hem de sos olarak sofrada yer almaları lezzetleri kadar rengarenk halleriyle midelerimizden önce gözlerimizin doymasına yetti galiba. Anneciğime soğuk algınlığı bulaştırmanın tedirginliği ile başlayan seyahatimiz, mutluluk ve sevgi dolu bir esle aralandı, sağlıkla devam etsin inşaAllah.

14 yorum:

  1. Ben hunerli kadinlara hayranim ozellikle teyze formunda yasi bizden fazlaca olanlara.
    Icim gitti sofradakilere.kan olsun can olsun yiyenlere.
    Nar bali demissin ayrintiya girmemissin merak ettim bak sincik:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nar ağacının çiçeklenmesi döneminde arıları bırakıyorlarmış çiçeklere ve sonuç : ) ilk defa duydum
      evet ya iki teyzem de öyle azıcık çekseymişim ama di mi : )

      Sil
  2. gece gece iştahım kabardı vallahi, elleri dert görmesin teyzelerin:)hepsi çok güzel gözüküyor.

    YanıtlaSil
  3. Günaydın, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  4. Aile toplantılarına bayılırım minecim. Ne iyi yapmışsınız hem annen hemde anne yarısı teyzenler çok mutlu olmuşlar. Büyüklerin eli de her zaman lezzetli olur, yapanların eline sağlık afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değil mi ne güzel oluyor bu toplantılar, teyzem adına teşekkürler : )

      Sil
  5. Mine hanım,hepsi harika görünüyor,tadlarının muhteşem olduğuna inanıyorum.Hele ki mıhlama ve mısır ekmeği off off.Afiyet olsun canım sevgler..

    YanıtlaSil
  6. Mıhlama....O nasıl güzel bir görüntü Mine.cim..Hiç tatmadım fakat öyle lezzetli görünüyor ki mest oluyorum:)

    YanıtlaSil
  7. Hımmmm hepsi birbirinden nefis
    nar balını ben de ilk kez duyuyorum afiyetler olsun.......Muhteşem lezzetler bir araya gelmiş ...Afiyetler olsun............

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim teyzeciğimin ellerine sağlık

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...