1 Mart 2012 Perşembe

Tuzlu Rulolar, Kış Domatesleri


Pınar Hanım'ın çiftliğinin gazetedeki haberini gören annem durur mu, hemen mesaj attırmıştı. Gelen listeye göre de sipariş verdik. Nazilli'den Samsun'a iki günde nasıl gelir, bozulur mu yiyecekler, neyse havalar soğuk birşey olmaz diye yorum yaparken sonunda aldık siparişimizi.
İtiraf ediyorum bu kadar özenli sarılmış olmalarını hiç beklemiyordum. Yumurtalar teker teker sarılmış, ufak bir kutuya konmuş. Ekmeğin kutusu ayrı, her sebze meyve sarılmış, torbalanmış. Bu arada biz eylül sonundan haziran ortasına kadar domates almıyorduk ne zamandır. Gelenleri görünce ne kadar uzun zaman olmuş böylesini yemeyeli dedik doğrusu. Kış domatesi de olsa arada yenebilir değil mi, hem Nazilli sıcak memleket ?

Cumamız mübarek olsun, duayla geçirelim bu günü. Hafta sonu güzelliklerle gelsin, sağlık, mutluluk getirsin inşaAllah.



Tuzlu Rulolar

(Tarif; Dünya Mutfağı)

2 yumurta , ( 1 yumurta sarısı üzeri için ayrılır)
1 kahve fincanı yoğurt
1 kahve fincanı sıvıyağ
200 gr eritilmiş margarin ya da tereyağı
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
3,5 su bardağı un
200 gr beyaz peynir
8-10 dal maydanoz
Susam

Yumurtalar, yoğurt, eritilmiş tereyağı, tuz konularak karıştırılır. Un, kabartma tozu eklendikten sonra yoğrulur ve 10 dakika dinlendirilir. Hamur altı eşit parçaya bölünerek her biri yuvarlak açılarak dörde bölünür. Çatalla ezilen ve ince kıyılan maydanozla karıştırılan harçtan geniş kısımlara konularak sigara böreği gibi sarılır. Yağlanmış tepsiye dizilir. Üzerlerine yumurta sarısı sürülür. Susam serpilerek önceden ısıtılmış 175 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirilir.

4 yorum:

  1. Afiyetler olsun, eline sağlık, Her sebzeyi mevsimine göre yemek lazım fakat bende eşime söz geçiremiyorum.

    YanıtlaSil
  2. Bu mevsimde ne güzel domatesler onlar. Afiyet olsun sizlere. Tuzlu rulolara ad bayıldım. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Mine'cim sayende haberdar oldum bu güzel çiftlikten. İzmir de yaşayıpta bilmediğim için hayıflandım doprusu. Hemen liste istedim. Kaan Batu bu sayede belki gerçek yumurta, sebze, meyva yiyecek. Teşekkür ediyorum bilgilendirme için.

    Sevgiyle kal
    Sebi

    YanıtlaSil
  4. Nuran;mevsiminde yemek en iyisi, kimyasallardı, seralardı, ithallerdi derken mevsiminde yemenin de bir anlamı kalmıyor galiba ...

    YemekSevdam-Elif-; ah sorma uzun yaz ayları da dahil uzun zamandır böylesini yememiştik...

    PembeYastık;yumurtalar da düzgün ve irice değil yani kümesimiz olsa ancak bu kadar olur ...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...