24 Mart 2012 Cumartesi

Tarçınlı, Çikolatalı, Badem Unlu Minikler

Dün yaptığım bu miniklerin tarifini o kadar değiştirdim ki kağıt kalıptan zor çıkar gibiydiler. Galiba tam buğday ununu kullanmaya henüz alışamadım. Ancak bu sabah kahvaltıda yerken bir gün beklemenin sabırsızlığıyla çıkmak için can atıyorlardı kalıplarından. Yani tam kıvamdaydılar. Çok hoşuma giden bu miniklerin yanında peynir ve çayla birlikte harika bir cumartesine başlamış oldum. Güzellikler ve sağlıkla geçen bir hafta sonu olsun bu hafta sonu, güneşle gülümseyerek, bolca gezerek... 


Tarçınlı bademli çikolatalı minik kekler

1 yumurta
1/2  su bardağı toz şeker
1/2 su bardağı sıvıyağ
1/4 su bardağı eritilmiş tereyağı (3 çorba kaşığı kadar) 
1 su bardağı süt
1 su bardağı tam buğday unu
1 su bardağı toz haline getirilmiş badem
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
6-7 tane ufak ufak doğranmış kuru kayısı
1 yemek kaşığı tarçın
80 gr.lık bitter çikolata , bıçakla ufak ufak doğranmış
üzerlerine birer çimdik portakal rendesi 

Tüm malzemeler oda sıcaklığında olmalıdır. Yumurta, toz şekerle iyice karıştırılır. Yağlar ve süt sırayla eklenerek karıştırılmaya devam edilir. Unlar ve badem de konulur. Düşük ayarda karıştırılmaya devam edilerek, vanilya, kabartma tozu da eklenir. Çikolatanın bir kısmı kenara ayrılır, kalanı ve kayısı da karışıma konularak üzerlerinde birer parmak boşluk kalacak şekilde kalıplara dökülür. Fırına konulmadan önce üzerlerine biraz çikolata ve portakal rendesi serpilir. Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında pişirilir. Kürdan testiyle pişip pişmediği konturol edilerek fırından çıkarılır. 

8 yorum:

  1. Ben yarın rejime başlıyorum, böyle şeyler yayılamaaaaaaaaaaayın. :)

    YanıtlaSil
  2. merhaba,
    sizi izlemeye aldım...
    tarifiniz hoşuma gitti çok güzel görünüyor...
    ellerinize sağlık...
    banada beklerim...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler ben de ziyarete geliyorum : )

      Sil
  3. bu minikjler ne tatli gorunuyor boyle :) ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  4. Çok hoş çok hoşşş, içinde badem olan herşey iyidir :) ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Tek hamleyle lüpletebülürüm sanırım bunları değilmi:)Ellerine sağlık Minecim

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...