4 Aralık 2011 Pazar

Lifi Bol Bakliyatlar...


Geçenlerde lif oranı en yüksek bakliyatlarla ilgili bir yazı okuduk. Yeşil mercimek başı çekiyor, nohut ve kuru fasulye onu izliyordu. Yeşil mercimek bizim evde o kadar sıklıkla pişiyorki, hele salatasına bayılıyorum. Her zaman pirinçle karıştırmasam da dün gelen misafirlere pirinçli ve sumaklı versiyonunu deneyeyim dedim. Söylemeye gerek var mı nefis oldu : )

Yeşil Mercimek Salatası
(Tarif; portakal ağacı)
1 su bardağı yeşil mercimek
1/2 su bardağı pirinç
1 iri kuru soğan
3-4 taze soğan
1 orta boy havuç, rendelenmiş
1/2 demet dereotu
1/2 demet taze nane, arzuya göre
1/2 yemek kaşığı sumak
4 yemek kaşığı zeytinyağı
1 limon
tuz, karabiber

Yeşil mercimek en yarım saat suda bekletildikten sonra, üzerini bir parmak geçen su ile haşlanır. Pirinç de yıkandıktan sonra bir su bardağı su ile haşlanır. Mercimek ve pirinç süzüldükten sonra karıştırılır.Piyazlık doğranan, tuzlandıktan sonra yıkanıp süzülen soğan karışıma eklenir. Rendelenen havuç 2-3 dakika kavrulur ya da isteğe göre olduğu gibi eklenir. İnce doğranan yeşillikler, baharatlar ve limon suyu eklenip, karıştırıldıktan sonra servis edilir.

6 yorum:

  1. çok güzel görünüyor, ellerine sağlık...ne zamandır yeşil mercimek pişirmiyordum, hatırlatmış oldun bana da teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. bizde hiç tüketmiyoruz yeşil mercimeği yaa. oysa ne severim yoğurtlu çorbasını. bak ben bu salatayıda severim e ozmn ilk ıfrsatta deniyim :)

    YanıtlaSil
  3. Mine hanım ellerinize sağlık zezenin dediği gibi hatırlatmış oldunuz mercimekli salatayı bu haftaki ilk misafirlerime yaparım inş mutlu haftalar sevgilr

    YanıtlaSil
  4. Zeze;tavsiye ederim...

    Syhn;yapması da çok kolay, arada yaparsanız ne güzel olur : )

    HilalHanım; afiyet şeker olsun şimdiden : )

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık.
    Biliyormusun ben de hep havuç rendelerim mercimek yemeğine.

    Hım...

    Bu hafta değil ama gelecek hafta yapayım.

    Öperim kocaman.
    Seven anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  6. OğlakKızları; havucu çatır çutur bile yemeğe bayılıyorum yanlarına bir de zeytinyağı oooh mis : )

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...