21 Aralık 2011 Çarşamba

Fıstık Ezmeli, Çikolatalı Kek

Dolapta kimbilir hangi tarif için alınan ve yarım kavanoz olarak epeydir bekleyen fıstık ezmesini dün akşam değerlendireyim dedim. Tabii bulduğum tarif kakao ve çikolatalı da olmalıydı, oldu da, hemen de yaptım. Yanına da çay : ) Ufak ufak kesip, kürdan batırınca daha az yeniyor gibi sanki , bahanesi mi bilemedim : )


Fıstık Ezmeli ve Çikolatalı Kek
(Tarif; Lezzet Dergisi - Çikolatalı Tarifler Eki)
3 yumurta
100 gr tereyağı
300 gr bitter çikolata
¾ su bardağı toz şeker
¾ su bardağı un
2 yemek kaşığı kakao
½ su bardağı fıstık ezmesi
1 paket vanilya
1 tutam tuz

Tereyağı eritilir. Bitter çikolata da eklendikten sonra ocaktan alınır. Çikolata biraz daha geç konursa top top kalıyor ve çok hoşuma gidiyor. Karışıma toz şeker ve tuz eklenerek çırpılır. Yumurtalar teker teker eklenerek çırpılmaya devam edilir. Fıstık ezmesi de ilave edildikten sonra un, kakao, vanilya elenir. Düşük ayarda çırpıldıktan sonra yağlanan ya da yağlı kağıt serilen fırın tepsisine dökülür. Önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında 45 dakika civarı pişirilir. Soğuduktan sonra dilimlenip servis edilir. Ben bu sefer küp küp kesip, kürdan batırarak servis tabağına almayı tercih ettim. Çok da hoş oldu.

9 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık çikolatadan
    asla vazgeçemem öpüyorum...

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık minecim...
    hayal edebiliyorum tadını..
    fıstık ezmesi varsa tamamdır..:)
    aldım bi kürdan kek..
    :))
    sevgilerimle ...

    YanıtlaSil
  3. Sizin evde hep mi bişeyler pişiyor Mineciğim? vallahi bayılıyorum yaptıklarına.

    YanıtlaSil
  4. Yok canım kürdanla daha çok yersin:))bu arada yetişemiyorum maşAllah,ın var arada size konuk olsam:))

    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Cikolata ve fistik ezmesi olan hersey harikadir!

    YanıtlaSil
  6. Derya;ya ben de sorma ne olacak bu halim bilmem : )
    -bazen abartıyorum çünkü -

    BirTutamKek;afiyet olsun diyeyim o zaman : )

    Nilhan - Küçük Mucizem; bazen denemeli k bir günde birkaç tane yapıyorum : )

    Zeynep; buyrun buyrun diyorum kapımız açık : )

    Şule ; sorma çok harika : ) yani iyi mi kötü mü bilemiyorum yediriyor ya hani : )

    YanıtlaSil
  7. Süper bir tat olduğuna eminim ellerine sağlık minecim, çayın yanında nefissss, afiyetler olsun.

    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  8. vavvv işte bu tamm bana göre :) harika. ellerine sağlık Mine. çok seviyorum böyle kekleri.

    Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  9. BallıCimcime;ah nefisti, bitti : )

    Leyla'nın Kahve Dükkanı; tavsiye ederim canım öpüyorum ...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...