14 Ekim 2011 Cuma

Zeytinli Poğaça

Ne zamandır zeytinli poğaça yapmadığımı farkettim.Annem de isteyince hadi yapalım hatta teyzeme de yollayalım dedik. Beklediğim gibi pofuduk olmadı, biraz kıtır. Ama evcek beğendik. Umarım eniştem de beğenir, bugün kargoya teşekkür ederken teyzene bırakmayacağım, hepsi benim diyordu. Afiyet şeker olsun : )

Zeytinli Poğaça
(Tarif; Lezzet Dergisi Tuzlu Tarifler Eki)

150 gr tereyağı ya da margarin
1/2 çay bardağı ayçiçek yağı
1/2 yarım çay bardağı yoğurt
1 yumurta akı
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
2-2,5 su bardağı un
150 gr çekirdekleri çıkarılmış zeytin
üzeri için;
1 yumurta sarısı
çörek otu

Un ve kabartma tozu hariç tüm malzemeler karıştırılır. Un ve kabartma tozu elenerek eklenir, yoğrulur. Hamurdan küçük bezeler koparılarak elde yuvarlak açılır, ortalarına bir miktar zeytin konur. Kapatılır. Yağlı kağıt serilmiş fırın kabına dizilir. Üzerlerine yumurta sarısı sürülür, çörek otu serpilir. Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında kızarana kadar pişirilir.

7 yorum:

  1. mineciğim ellerine sağlık çok nefis görünüyor aldım bir tane

    YanıtlaSil
  2. Ama zaten zeytinli poğaçalara kıtırlık daha bi güzel oluyor sanki:))Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. lezzetli görünüyor ellerinize sağlık. sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Mineciğim bende yapmıyorum epeydir,iyiki hatırlattın,nasıl canım istedi şimdi..Ellerine sağlık çokta güzel görünüyorlar..

    YanıtlaSil
  5. GüloAnne;çok teşekkürler :)

    Zeynep;hediye yollayınca insan tedirgin oluyor, ben beğendim : )

    Gülcan;çok teşekkür ederim : )

    LimonÇiçekleri;teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. hımm nefiss, ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  7. Zennube;teşekkür ederim : )

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...