16 Ekim 2011 Pazar

Yağmurlu Havaya Yakışan Pazar Kurabiyeleri : )

Bu hafta kurabiye ve poğaça şenliğiymiş gibi geçti günlüğümde... Elmalı kurabiyeyle, susamlı çubuklarla da kapanışı yapıyorum. Yağmurlar, soğuyan havalar derken sonbaharın sonu kışın başındayız işte. Şükürler olsun dört mevsimi yaşabildiğimiz için... Güzel bir pazar, güzel bir hafta dileklerimle...


Susamlı Çubuklar
(Tarif;Lezzet Dergisi - Tuzlu Tarifler Eki) 

200 gr eritilmiş tereyağı
1 su bardağı yoğurt
2 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı karbonat
1 tatlı kaşığı mahlep
1 yemek kaşığı sirke
Aldığı kadar un 
üzerine; 
1 yumurta akı
susam

Tüm malzemeler ele yapışmayan, kulak memesi kıvamında yoğrulur. Hamurdan limon büyüklüğünde parçalar koparılıp çubuk şekli verilir. Önce yumurta akına sora susama batırılır. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pembeleşinceye kadar pişirilir.

Elmalı Kurabiye

1 paket (250gr) margarin/tereyağı, oda sıcaklığında
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
8-9 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı karbonat
aldığı kadar un
3-4 damla limon suyu

içi için;
3-4 elma, rendelenmiş
3 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
isteğe göre fındık içi, irice dövülmüş

Karbonat limon suyu ile kabartılır. Kulak memesi kıvamında ele yapışmayan bir hamur elde edilir. Elma toz şekerle pişirilir. Soğuyunca tarçın ve fındıkla karıştırılır. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp, elde açılır, ortalarına elmalı harçtan konur. Birleşme yerleri üste gelecek şekilde yağlı kağıt serilmiş ya da yağlanmış fırın tepsisine konur. Bıçakla kurabiyelere üç çizik atılır, üçe bölünecek şekilde... Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirilir. Soğuduktan sonra üzerlerine pudra şekeri serpilir.

26 yorum:

  1. Canım burası çok soğuk ve yağışlı ve ben tek başıma çalışıyorum ofis
    te:(((Kahvaltıda yapmadım bu enfes
    kurbişler ve çay olsa nasıl güzel olurdu ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Derya;kolay gelsin canım, umarım işin çabucak biter ...

    YanıtlaSil
  3. Yayınladığınız tarifleri büyük bir zevk ile takip edip çoğunu deniyorum ve çok memnun kalıyorum sonuçlarından. Her birine yorum bırakamıyorum ama çok sıkı bir takipçinizim. Ayrıca kurabiyeler nefis görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  4. Ellerinee sağlık nefis görünüyor , yanında yeşil çayla ne güzel giderr:))

    sevgiler,

    YanıtlaSil
  5. Dün bizde kalorifer yanmaya başladı, havalar ısınsada sönmez artık. ( merkezi sistem.

    Şikayetçi diilim, evler soğudu billahi.

    Annemler Malatya da orada hava çok güzelmiş, ceket bile giymiyorlarmış.

    Susamlı kurabiyeye ben de Ada da bayılır.

    Ellerine sağlık.
    Tembellik yapan anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  6. CİCİBİŞİ;çoook teşekkürler, tariflerden memnun kalmanız ne kadar güzel ...

    ŞuleİleEgeliTatlar;artık hayatımıza girmeli yeşilçay bu konuda neden tutucu davranıyorum da siyah çaydan vazgeçemiyorum bilmem...

    OğlakKızları;Sağlık yerinde olsun da arada tembellik de lazım, bu gidişle biz de yakmaya başlarız galiba... Sıcak seviyorum .

    YanıtlaSil
  7. Nefis görünüyorlar,elinize sağlık. Fakat biz okuyucularınıza böylesine lezzetli görünen yiyecekleri tattırmadan sunarak eziyet ediyorsunuz.Keşke blogunuzda gönder diye bir buton olsa da tıklasak ve biz de gelse ve afiyetle yesek. Olmuyor böyle...

    YanıtlaSil
  8. T.hePasifik;keşke:) birgün o da olur diyorum :)

    YanıtlaSil
  9. son olarak göbüşler biraz daha büyür ve snsuza kadar göbüşümüzle mutsuz yaşarız.... aaaah ah!

    YanıtlaSil
  10. Meral; : ))) neden olmasın, ama sağlıklı olacaksak ama olan nefis kıyafetlere oluyor : )

    YanıtlaSil
  11. tamda bugüne has olmuş, dışarda yağmur, rüzgar, soğuk, elimde sıcacık bir fincan çay ve diğerinde senin kurabiyelerini hayal ediyorum :)))) iyi pazarlar, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  12. Yelda;teşekkür ederim : )

    YanıtlaSil
  13. mmmm:)))
    misss gibii kokuları geldiii buralara:)
    ellerine sağlık canım:)
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  14. birtutamkekik;teşekkürler : )

    YanıtlaSil
  15. kurabiyeler nefis görünüyor...ellerine sağlık..sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Fatoş'unmutfağından;teşekkür ederim : )

    YanıtlaSil
  17. Bilhassa susamli cubuklara cok sevdim... Ellerine saglik arkadasim... Sevgilerimle, güzel bir hafta diliyorum.

    YanıtlaSil
  18. İzmir'de çok soğuk
    birden geldi kış sanki
    bi kurabiye şenliği ben de mi düzenlesem ne :))
    Ellerine sağlık canım
    nerfis görünüyorlar......

    YanıtlaSil
  19. Münster;teşekkürler, güzel, sağlıklı bir hafta olsun inşaAllah...

    Yıldız;ay evet ya düzenle ne güzel olur valla ...

    YanıtlaSil
  20. Ne güzel demek ki bütün hafta ev misss gibi kurabiye,poğaça koktu..
    Ellerine sağlık canım
    İyi haftalar.

    YanıtlaSil
  21. HayatCafe;:) evet çok seviyorum sıcacık :)

    YanıtlaSil
  22. şimdi bu yağmurda ne güzel giderdi. hımmm nefiss

    YanıtlaSil
  23. Zennube;yapmaları da kolay ama yorgun olunca insanın gözünde büyüyor herşey...

    YanıtlaSil
  24. elmayı hiç sevmiyorum ama hamur işlerinde hele bir de fındık ve ya cevizle birleşirse tam anlamıyla bayılıyorum,bu tarif de çok güzel benziyor ,not ettim elinize sağlık :))

    YanıtlaSil
  25. Dışarıda yağmurlu bir hava varsa evde de kek yada kurabiye kokuları olmalı değil mi?
    bence de çok güzel oluyor.ellerinize sağğık.

    YanıtlaSil
  26. rebeltakipte;aman sürekli elma elma diyorlar tvde sevmeye çalış derim : )

    MutfakHavlusu; kesinlikle yapabiliyoruz ve bunun için binlerce şükrediyorum

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...