24 Ekim 2011 Pazartesi

Sıcak Bir Tas Çorba

Evde soğukalgınlığı kol gezmeye başlayınca ablamın isteğiyle bir çorba yapıveriyorum. Oysa henüz aşılarımızı bile olmadık. Hava değişimi, ablamın riske açık mesleği diyoruz. Sıcacık çorbalarımızı içiyoruz hep birlikte... 
Sıcacık evimizde sıcacık birer tas çorbamız... Şükrediyoruz sessizce içimizden, dualar ederek bir yerlerde enkaz ya da ateş altında olanlar için. Dünyanın barış dolu, sağlıklı, sağlam olması bu kadar mı lüks, içim sızlıyor. Sadece sağlam bir çatı başımızın üstünde, bu soğukta bizi koruyacak, binlerce kez şükürler olsun...
Bizim minik adamın iki ablası Van'da, arıyorum. Birinde hiçbir şey yok, diğeri Erciş'teymiş. Evleri yıkılmış ama iyiler. Kalabalık oldukları için kayınpederlerinin evindeler. Bir yardım olabilir mi diye ararken, buraya geldiklerini öğreniyorum. Arabayla geldikleri için dönüşte birşeyler götürebilir eniştesi. Birşeyler hazırlıyoruz. Aklımı kurcalıyor, ikinci el birşeylerin verilmemesi durumu. Anacığımın bu konuda bana her zaman örnek olmuştur olmasına, herdaim yıkanmış, ütülüdür genelde küçüldükleri için verdiklerimiz. Ama gene de insanın bir yanı, bilemedim... Birazdan bebek bezi ve ped alacağım. İşlerine yaraması dileklerimle...

6 yorum:

  1. konuştum ablasıyla, orada dümdüz olmuş köyler var ne bulurlarsa giyiyorlar kullanılmış olmasının hiç önemi yok diyor ... temiz ve yenice olması önemli tabii ki

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım..çorba vazgeçilmezlerimdendir..sevgiler

    YanıtlaSil
  3. yaptığınız çorba kadar sıcacık bir yazıydı.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Fatoş'un Mutfağından; sıcacık herkesin bir tas çorbası olabilmesi ne kadar büyük bir nimet...

    Selma;çok naziksin teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık. Allah razı olsun.

    Üzgün anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  6. OğlakKızları; teşekkür ederim canım

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...