9 Temmuz 2011 Cumartesi

Abimin Doğumgünü Pastası

Çok alıştım ben bu hazır pandispanyalara... Oysa daha birkaç ay öncesine kadar ne gerek var evde yaparım diyordum. Minik pastacıklarla başladı bu durum. Şimdi de abimin doğumgünü ... Arada yapılan hatta hediye götürülen pastalarda da kullanır oldum.
Pasta seçimi için tarif karıştırırken heralde bir tek benim yapmadığım dalmaçyalı pastayı gördüm. Tarifi de çok kolaydı üstelik. Bir gece önceden yap koy dolaba, tam benlik yani : ) Abim aa güzel olmuş demez mi, ablam da beğendi. Annemle benim için biraz tatlı geldi. Ama özellikle çocuklar ağırlanırken güzel bir seçim olacak belli ...



Dalmaçyalı Pasta
(Tarif; Sofra Dergisi Mükemmel Pastalar Eki) 

1 adet sade pandispanya
1 adet kakaolu pandispanya
4 su bardağı süt
1 paket muzlu puding
2 adet muz
Süslemek için;
1 bardak süt
1 paket kırem şanti
1/2 paket bitter çikolata
5- 6 adet ceviz içi

Hazır keklerin ortasından küçük bir kase yardımıyla yuvarlaklar çıkartılır. Daha büyük bir kase ya da kap yardımıyla gene halkalar çıkartılır. Kakao,sade,kakao ve sade, kakao, sade olacak şekilde halkalar iç içe yerleştirilir. Süt ve puding pişirilir. Pandispanyalar muzlu pudingle ıslatılır. Muz dilimleri dizilir. Kekler üst üste dizilir. Süt ile kırem şanti çarpılır. Pastanın üstü sıvanır. Çikolata benmari usülü, yani kaynayan bir kabın üzerine, başka bir kaba çikolata konularak eritilmesi,  eritilerek pasta süslenir.

11 yorum:

  1. MINECIM BAZEN BENDE ACELE ISLERDE KULLANIYORUM..GERCEKTEN PRATIK OLUYR..

    ALLAH NASIB EDERSE CUMA GUNU YOLA CIKICAZ RIZEYE ESIMIN MEMLEKETINE GIDICEZ INSALLAH....

    SAMSUNDANDA GECICEZZZ

    GORUCEM O GUZEL YERLERI INSALLAH:)))))))

    YanıtlaSil
  2. Ay hakikaten ne kadar kolaymış senin pasta da:))Şimdi pasta yapıyordum bende tam pandispanyanın soğumasını bekliyorum her şey hazır, canım keşke birkaç önce yayınlasaydın bu tarifi olmazmıydı:))Neyse artık bir daha ki sefere kısmet:))

    Abiye saygılar nice güzel yaşlar diliyorum..

    YanıtlaSil
  3. ogün bir yerde daha gördüm bu tür görüntülü pastayı..denesem yapabilirmiyim acaba??

    YanıtlaSil
  4. mine hanımcığım görüntü harikada tarif anlasılır olmamış nasıl yapıcağımı anlamadım kestiğimiz yuvarlakları kçük pastacıklarmı yapıcaz yoksa yuvarla bütün pastamı oluyor?

    YanıtlaSil
  5. marifet ellerimizde;bekleriz, bizde bu aralar Rize yolunda olacağız inşallah : ))

    Zeynep;çok teşekkürler canım, nice yaşlar sağlık sıhhatle...

    Ceylan; o kadar kolay ki, sadce birbirinden farklı büyüklükte iki kase lazım sonra farklı renklerde olmak üzere birbirinin içine geçiriyorsun : )

    ahterdemir; yapılırken fotoğraf çekmeyi ihmal ediyorum haklısınız ... her bir parçadan iki kalıp alınmış olacak, bunlar, farklı renklerde olmak üzere içeiçe konulacak. sonra üstüste...
    yani tek bir parçayı elimize aldığımızda eğer kakaoluysa ortasında sade pandispanın minik parçası, sonra kakaolunun kendisi, sonra sade pandispanyadan çıkan daha büyükçe parça gözükmüş olacak... umarım anlatabilmişimdir...

    YanıtlaSil
  6. Ne güzeldir şimdi tadı.. ımmm...

    YanıtlaSil
  7. Canım, bu pastayı ben de çok severim de zor geldiği için hiç denememiştim. Hazır pandispanya ile pratik olmuş, bayıldım. Özellikle güvenerek aldığın bir marka var mı? Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. kemalpasatatlısı.com; : ) uno alıyorum sonuçta hazır olan herşeyin malesef riski var biraz... mümkün olduğunca almamak en güzeli ...

    YanıtlaSil
  9. Daha evvelde demiştim vaktim sınırlı çoğu zaman uğraşamam bende pandispanyayla doğruya doğru:)Valla bimden alışveriş yapmayı pek sevmesemde orda satılan connex marka pandispanyalar unoya göre daha kabarık demeden geçemedim.Ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  10. YemekVaktiAylin;mutlaka deneyeceğim ,teşekkürler canım ...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...