26 Ocak 2011 Çarşamba

Tuzlu Mahlepli Simit


Bugün gidecek  hediye için aklımda kandil simidi yapmak da vardı. Ama biraz tembellik ediyordum nedense. Bizim Leyla Hanım sanki aklımı okumuşcasına sabah elinde bu güzel mahlepli simitlerle gelince pek  bir sevindim doğrusu. Ellerine sağlık Leyla Hanımcığım, Allah muhabbetimizi arttırsın. : )


Tuzlu Mahlepli Simit

1 paket yumuşak – oda sıcaklığında- margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta – akı ayrılacak-
1 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı sirke
2 çay kaşığı mahlep
Aldığı kadar un 
Susam

Malzemeler bir kapta yoğrulur, istenilen şekil verilerek önce yumurta akına sonra da susama batırılır. Önceden ısıtılmış 180 derecede kızarana kadar pişirilir.


18 yorum:

  1. Şeyy ben kahvemi size geliyorum olur dimi;))

    YanıtlaSil
  2. Zeynep;her zaman beklerim : )

    YanıtlaSil
  3. çayın yanında süper olurdu şimdi.ellerine sağlık arkadaşım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Sevda;Leyla Hanımın ellerine sağlık diyelim : )

    YanıtlaSil
  5. Canım benim leyla hanımın maşallahı var ellerine sağlık sanada afiyet olsun öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. ben de bu akşam bundan yapıyordum ama mayalı.hala mayalanıyor.seninki mayasızmış bir de sirke varmış.şimdi emin olamadım işte.güzel olacak mı acaba benimkiler???!!!

    YanıtlaSil
  7. Yanağa bir zencefilli şeker sıkıştırılacak, sıcacık çay yudumlanacak. Sevgiyi hissede hissede simitler kıtırdatılacak. Bir elde de kitap olacak.
    Ben hayaliyle bile mest oldum.

    YanıtlaSil
  8. leyla hanimin ellerine emegine saglik nefiss görünüyorlar! sicacik sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  9. Leyla hanımın ellerine sağlık,paylaşım içinde senin yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Simitler harika görünüyor Leyla Hanımın ellerine sağlık. Mineciğim sana da afiyetler olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Derya;maşallah diyorum her seferin Allah gönlüne göre versin

    Sitare;tabii ki olmuştur, mahlepli iki tarifim de birbirine çok benziyor ve ikisinde de sirke var : )

    Sarkaç;hayaliyle mest oldum ben de : )

    CMOS;teşekkür ederim

    Hasret; çok teşekkür ederim canım benim

    MutfaktakiRüya;canım benim çok naziksin teşekkürler

    ÇeşniciHandan; ben bir tane yiyebildim umarım gittiği yerde sevilirler : )

    YanıtlaSil
  12. hmm sıcacık bir çayının yanında harika. :)

    YanıtlaSil
  13. MOdaÇıkmazı; öyle oldu gerçekten : )

    YanıtlaSil
  14. Leyla hanımın ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  15. Zennube; bence de iyi ki var : )

    YanıtlaSil
  16. ayyy , çok güzeller, tadı da öyledir eminimm :) ellerinize sağlık .)

    YanıtlaSil
  17. habinos;teşekkür ederim Leyla Hanım yaptığı için ona ileteceğim : )

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...