8 Eylül 2010 Çarşamba

Güllaç


Canı ablası istermiş kardeşi yaparmış :) Ablaların bir tanesi bak son gün de olsa yaptım güllacı. Niyetim Osmanlıdaki gibi gül suyuyla denemekti ama damak tadımıza uymaz diye şimdilik erteledim inşallah bir dahaki sefere.

Güllaç
(Tarif; Paketin Üstü)

Malzemeler

• 3 litre süt
• 1 kg şeker
• Güllaç paketi

Süt ve şeker birlikte kaynatıldıktan sonra ateşin altı kapatılarak ılıtılır. Güllacın parlak kısmı üst tarafa gelecek şekilde kaba konur, kepçeyle alınan sütle ıslatılır. Diğer yapraklar da aynı şekilde teker teker ıslatılır. En sonunda kalan süt üstlerine dökülür. Buzdolabında ya da serin bir yerde yarım saat bekletilir. Üzerine dövülmüş ceviz, nar ya da fındık serpilir. İstenirse ceviz güllaç yaprakları arasına da serpilebilir.
Eğer kap yeterince büyük değilse kırılarak döşenebilir. Şeker miktarı azaltılıp arttırılabilir.



6 yorum:

  1. hiiiii,güllaç..
    en sevdiğim,bayılırım ama bu ramazanda hiç yemedim.
    görüntün harika.
    bayram tatlıları hazır anlaşılan.
    bu bayram yine işteyim.

    YanıtlaSil
  2. Adaşım bugün sende benim sevdiğim tatlılar var hangisini yazsam bilemedim sevgiler....

    YanıtlaSil
  3. teyzecim inşallah sana da yaparım

    Minecim; tatlılarla tatlı bir bayram dileklerimle : )

    YanıtlaSil
  4. güllaç benim favori tatlım. ramazan boyunca her gün tıka basa yerim.. :)

    YanıtlaSil
  5. HEM ŞEKERPAREDEN HEM GÜLLAÇTAN KOCAMAN BİR DİLİM ALDIMMMM. NASIL OLSA KİLOM MÜSAİT NE YAPAYIM DAYANAMADIM Kİİİ... İKİSİNİ DE ÇOK SEVERİM.. SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  6. Ahu ; afiyet olsun

    Şükran; afiyet şeker olsun

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...