13 Eylül 2010 Pazartesi

Damla Çikolatalı, Hindistancevizli Kek


Bir telefon gelecekler, bir telefon iptal : ) Bazen böyle komik durumlar olabiliyor. Ama o iki telefonun arasında telaşla fırına konulan kek mis gibi kokusu ve tadıyla yanımıza kar kalıyor. Bu keki evde en çok seven kişi benim, nedense hem yapmasını hem de yemesini çok seviyorum. Hele de kahvaltılarda yanına bir parça peynir, bir fincan demli Çaykur çay e daha ne olsun, sabah mutluluğum bu olsun, bugününüz süper olsun : )


Damla Çikolatalı, Hindistancevizli Kek

(Tarif; Portakal Ağacı )

• 4 yumurta
• 1 su bardağı toz şeker
• ½ su bardağı sıvıyağ
• ½ su bardağı süt
• ½ veya 1 su bardağı hindistan cevizi
• 2-2,5 su bardağı un
• ½ veya 1 su bardağı damla çikolata
• 1 paket kabartma tozu

Oda sıcaklığındaki yumurtalar şekerle 10-15 dakika civarı çırpılır. Sıvıyağ, süt, hindistancevizi eklenerek biraz daha karıştırılır. Un eklenerek düşük ayarda çırpılmaya devam edilir. Son olarak damla çikolata ve kabartma tozu elenerek eklenir. Damla çikolata eklenmeden önce bir miktar unla iyice karıştırılır. Bu çikolataların alt kısımda toplanmamasını sağlar. -

19 yorum:

  1. Mineciğim gelemeyenler bu tadı kaçırmışlar afiyet bal şeker olsun sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Her işte vardır bir hayır diye boşuna söylememişler değil mi?

    YanıtlaSil
  3. Sabah sabah şimdi olsa da çayla beraber yesem ne harika olurdu. Kek çok güzel olmuş Minecim ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. az önce ben de çayın yanında mis gibi bir keki mideciğime indiriverdim. Seninki de harika görünüyor yine her zamanki gibi, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Minecim
    günaydın canım,
    güzel dileklerin için çok teşekkür ederim :))
    Kekinden hala kaldıysa kahvaltıya geleyim :))
    ellerine sağlık hindistancevizin mis gibi kokusuna bayılırım ...

    YanıtlaSil
  6. Mine Hanım,
    kekiniz tamm çaylık hakikaten ellerinize sağlık..
    bu soğuk sabahta kahvaltıda ne güzel giderdi:)
    keşke bende kek yapsaydım:))

    YanıtlaSil
  7. çok severim bu lezzeti bende,özellikle hindistan cevizinin o nefis aroması olunca...
    ellerine sağlık,
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. ahh Mine yaa olsa da yesem ama şimdi ben bunu :) ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  9. keki gorunce aciktigimi hissettim ohhh simdi yanimda olsada hupletiversem midecigime,ellerinize saglik mine hanim sevgilerimle.

    Ada Esintileri.

    YanıtlaSil
  10. Kek mi, bayılırım bu lezzete... herçeşiti benim favorim. Ellerine sağlık minecim ;)

    YanıtlaSil
  11. Mineciğim süper :)
    Bak zevklerimiz aynı :)
    Bende kendime gelmek için kahve ve kek keyfi yapıyorum :)

    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  12. Canım ellerine sağlık bilsem bende
    gelirdim.kahveyle süper olur öpüyo
    rum.

    YanıtlaSil
  13. Çayla pek aram yoktur lakin şu güzel keki kahveyle bir çırpıda tüketirim:) en tatlısından..
    Harika görünüyor..

    YanıtlaSil
  14. Mine ciğim bende bayılırım bu lezzete.ellerine sağlık.öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  15. mineciğim değerli yorumun için çok teşekkürler davet için geç kalmışım ama olsun sen her zaman buyur canım.. Bu sayfadakiler bayıldım doğrusu.. nefis görünüyorlar.. muck muck..

    YanıtlaSil
  16. GELEMEYENLERİN YERİİNE GELELİM Mİ:))
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  17. ben kahveyle pek iyi değilimdir ama kek yemeğe gelirdim bende sizin gibi çok severim

    YanıtlaSil
  18. Mis Kokulu Lezzetler, Mine; inşallah bir dahaki sefere diyelim : )

    Tijen; kesinlikle : )

    çeşnici Handan; sabah çayında görüşürüz inşallah bir gün

    Zennube; oh afiyet olsun, teşekkür ederim

    Yıldız; inşallah bir gün diyelim

    kalpkurabiye,Deniz; soğuklar geliyor bol bol yapar yeriz nasılsa:)

    evcilik; hindistancevizini birazdaha koysam mı diyorum hatta denemeli bir dahakine

    Nilay; bir dahaki sefere diyelim o zaman :)

    Fatma; buyrun buyrun bir dilim ayırdım size :)

    Sebi; evet ben de çok seviyorum hele de çikolatalı olanlarına

    Vijdan; ne güzel, bir gün karşılıklı keyiflenmek dileğiyle

    Derya; her zaman açık kapım istediğin zaman beklerim : )

    Cafe Pepela; çay en sevdiklerimden
    çok teşekkürler

    mutfaktakirüya, Arzu; teşekkürler

    Şükran; ben de beklerim : ) görüşmek dileğiyle...

    Özge; tabii ki her zaman beklerim :)

    papatya68; teşekkürler, her günlük kendine göre güzel sizinkileri de ben çok sevdim

    Gülcan; ne demek kahve yapıveririm hemen

    YanıtlaSil
  19. Off mis gibi yaa hem damla çikolata hemde hindistan cevizi...
    Eline sağlık...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...