11 Eylül 2010 Cumartesi

Beytip Kebap (Ev Usulü)


Sevgili Öznur’un günlüğünde rastladığım Beyti Kebap nefis nefis ve hem de kolay bir tarifi mutfağımıza kazandırdı. Teşekkürler ...

Beyti Kebap

• 5 tane lavaş ekmeği ( büyük ya da küçük olabilir, koyduğunuz kıyma miktarı kadar sayısı değişiyor )
• 1 yumurta
• 500 – 600 gr kıyma
• 1 kuru soğan
• 1 yemek kaşığı salça
• 2 yemek kaşığı sıvı yağ
• Karabiber
• Tuz
• Süzme yoğurt
• Domates
• Biber
sos
• 3 yemek kaşığı tereyağı
• 2 yemek kaşığı sıvıyağ
• 1-2 yemek kaşığı salça

Sıvıyağ ve küçük küçük doğranan soğan tavaya konup iyice çevrilir. Kıyma da eklenip iyice kavrulur. Salçası, tuzu ve isteğe göre karabiberi eklenip karıştırılır. Hafifçe ılıtılır.

Bir yumurta çırpılıp fırçayla lavaşların iç kısmına kıymayı tutması için sürülür. İstediğimiz kadar kıymayı lavaşa yayıp yavaş yavaş sarıp rulo yapılır. Rulo yaptıktan sonra kenarındaki boşlukları kesilir. İster fırına koymadan önce ister fırından çıkardıktan sonra 2 cmlik dilimler halinde kesilir. Fırından çıktıktan sonra kestim biraz sıcak oluyor ama peçeteyle tutarak daha kolay kesiliyor. Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında 15-20 dakika pişirilip tabağa alınır. Domatesler ve biberler tavada yağda veya fırında közlenir. Tabağın ortasına süzme yoğurt ya da yoğurt konulur. Kebap dilimleri ve domatesler dizilir. Biberle süslenir. Sos malzemeleri tavaya konup biraz da su eklenerek karıştırılır. Tabağın üzerinde gezdirilir. Afiyetle yenir. Kesinlikle tavsiye edilir.

12 yorum:

  1. mmmm çok hoş gözüküyor, afiyet olsun, ellerine sağlık mine:))

    YanıtlaSil
  2. Bizde tesekkür ederiz,tarifi duymustum ama deneme firsatimiz olmamisti,bu arada kac gündür yoktum,kimseye mesaj birakamadim,kusura bakmayin,ama en azindan Ramazan Bayramini ucundanda olsa yakaladim,kacirmadim,Bayraminiz Mübarek olsun,iyi bir hafta sonu diliyorum...

    Serpil.

    YanıtlaSil
  3. Hımm nefis görünüyor muhakkak deneyeceğimm..Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık canım.denemek isterim.nefis görünüyor.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. beytiye bayılırım... ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. harika görünüyor! denemeli ;)

    YanıtlaSil
  7. nokurunçocukları; çok teşekkürler

    Bir Terazi Kızı; azıcık tatil iyidir değil mi sonunda kavuşmak olduktan sonra : )

    Zeynep; sıcak sıcak tavsiye ederim soğuyunca tadı gidiyor ...

    Mutfaktaki Rüya, Arzu; tavsiye ederim canım Rüya'ya bol bol öpücükler yolluyorum

    Zennube; acısız ama çok güzel : )

    Syh; teşekkürler ...

    YanıtlaSil
  8. Hem çok lezzetli görünüyor, hem de çok kolaymış. Hemen deneyeceğim.
    Ellerinize sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. dokuzuncu bulut, geçen gün dışarıda yedik karşılaştırayım diye kendiminkini pek bir beğendim : )P

    Kapkara Camdan Melek; teşekkür ederim : )

    YanıtlaSil
  10. Mineciğim,

    Etin ve kebabın hertürlüsünü seven bir kocam var.
    Bu durumda yapmak kaldı geriye.
    Paylaşım için teşekkür ederim.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Hadiye; ziyaretin ve güzel yorumların için ben teşekkür ederim görüşmek üzere sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...