28 Temmuz 2010 Çarşamba

Karnıyarık


Bu yaz başlayan patlıcan şenliklerimiz sıcakları dinlemeden tam gaz ilerliyor. Patlıcan yemeklerinin sultanı dendiğinde neredeyse herkesin aklına gelir herhalde karnıyarık ama gerçek tarifin biraz daha sağlıklısıyla tabii : ) ( yani bizim fırın gene durmadı, patlıcanları kızartmak yerine pişirdi. )



Karnıyarık
(Tarif;  cafe fernando)

Malzemeler

• 4 adet orta boy patlıcan
• 250 gram kıyma
• 1 adet büyükçe kuru soğan
• 2 adet domates
• 2 adet sivri biber
• Tuz, karabiber
• 2 diş sarımsak
• Yarım su bardağı kaynamış su
• 1 çorba kaşığı domates salçası
• Sıvıyağ
• 1 çorba kaşığı şeker
• 2 çorba kaşığı zeytinyağı

Patlıcanlar sapları kesilmeden, alacalı soyularak yarım saat tuzlu suda bekletilir. Sonrasında kurulanarak, çatalla birkaç yerinden delinerek önce 175 sonrasında 200 derecelik fırına konularak yumuşayıncaya kadar pişirilir. 1 çorba kaşığı zeytinyağında sarımsaklar, ufakça yemeklik doğranmış soğanlar kavrulur, bir kenara alınır. Kıyma 1 kaşık zeytinyağıyla kavrulmaya başlanır. 15 dakika civarı sonrasında soğanlar da eklenir. Domateslerden biri bu karışımın üstüne rendelenir. Salça, tuz da eklenerek domatesin suyuyla pişirilir. Fırından çıkarılan patlıcanlar iki kaşık yardımıyla ortadan ayrılır. Kenar kısımları kesilmez. İçleri kıymalı harçla doldurulur. Üzerlerine yarım su bardağı sıcak suda çözdürülmüş salça eklenir. Üzerlerine ortadan ikiye bölünmüş sivri biberlerin biri ve birer dilim domates konulur. Piştiklerinde servis edilir, övgüler alınır. : )

22 yorum:

  1. Yaz geldi mi patlıcan şenliği bitmez dediğiniz gibi:))
    Karnıyarıkta ilk sıradadır daima. Bir de kızartmadan yapılırsa, aman ağır olacak korkusu olmadan afiyetle yenilir...
    Sevgiler, ellerinize sağlık olsun...

    YanıtlaSil
  2. Patlıcan seven biri olunca bizide sıcaklar pek etkilemiyor :)

    Kesinlikle bende sizin gibi fırın taraftarıyım..

    Kızım evde olmadığı için yemek yapmadan geçiştiriyoruz akşamları..

    Sizin yaptıklarınızı görünce iştahım kabarıyor :)

    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık minecim karnıyarığı kim sevmez

    YanıtlaSil
  4. mmm...mmm bayılırım! annem çok güzel yapar,kızartınca lezzeti daha bir güzel oluyor sanki ama sağlıklı olanı fırında pişeni tabiki. Ellerine sağlık mine, afiyetle bizim yerimize de yiyiniz ;)

    YanıtlaSil
  5. Canım bayılırım ellerine sağlık ta
    bağı alıp kaçıyorum.Kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık. Leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  7. dokuzuncu bulut; kızartmadan yapılırsa tabii nefis oluyor ama biz gene de tedbirli olalım fırında da epey lezzetli oluyor :)

    Vijdan; herşey tatlı hanıma için : ) fırın daha sağlıklı kesinlikle, sevgiler..

    Aylincim çok teşekkür ederim

    Sebi; haftaya patlıcanın kızartmalı bir tarifini deneyeceğim bakalım bir kere de öyle olsun :)

    Derya; çok teşekkürler, ne demek al tabii : )

    Fuat Gencal ; çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Mine ciğim bir tane ayır bana çok seviyorum karnıyarığı. yemeğe sendeyim .öpüyorum.
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. ben hayatımda hiiiç patlıcan yemedim tadı sümük tadıymış gibi geliyo bana.şimdi sen sümüğün tadını nerden biliyosun deme utanırım :p

    YanıtlaSil
  10. ben hayatımda hiiiç patlıcan yemedim tadı sümük tadıymış gibi geliyo bana.şimdi sen sümüğün tadını nerden biliyosun deme utanırım :p

    YanıtlaSil
  11. Arzucum çok memnum olurum, ama Rüyayla gel oldu mu :)

    zey0zey; bamya için belki de patlıcanın günahını alma derim : )

    YanıtlaSil
  12. süper bence .patlicana bayılırım dolapta var yarın yapmalı.eline sağlık

    YanıtlaSil
  13. karnıyarıık, en sevdiğimden, ellerine sağlık. enfess görünüyor...

    YanıtlaSil
  14. merhaba ben aranıza giren yeni misafiriniz.ayrıca karnıyarık muhteşem ben çok severim ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. uğurböceği; evdekiler pek bir seviniyor karnıyarık görünce : )

    Zennube; teşekkür ederim

    Gülcan; hoşgeldiniz, sefalar getirdiniz , teşekkürler : )

    YanıtlaSil
  16. şahane bir yaz lezzeti.ellerine sağlık mine abla.bu arada ben bloger da yeniyim.sizi izlemeye aldım sevgiler ablacım...

    YanıtlaSil
  17. hoşgeldin , teşekkür ederim canım
    günlüğün çok hoş ben de izlemeye aldım seni görüşmek üzere sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. hoşgeldin , teşekkür ederim canım
    günlüğün çok hoş ben de izlemeye aldım seni görüşmek üzere sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Mmmm nefis görüyor ellerinize sağlık..
    Sevgi ve Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  20. ellerine sağlık. nefis görüyor

    YanıtlaSil
  21. Mine bloguna giremiyorum çok pahalıya mal oluyo bana. Çünkü hem yemek yapmayı beceremiyorum hem de bunları görünce belki olur bu sefer diye mutfağa girip ortalığı darmadağan edip çıkıyorum. Bu görsellikten sonra midemi tutcak bir şeyler de kesmediğinden üzerine çıkıp bir de ev yemekleri yapan lokanta aramaya başlıyorum. Ama şu an hiç uğraşmadan direk çıkıcam çünkü çok açım AAaaaAa... :D:D

    YanıtlaSil
  22. Ozan Meriç; çok şeker bir mesaj çok teşekkür ederim : ) afiyet olsun demekten başka elden ne gelir : )

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...