5 Mayıs 2010 Çarşamba

Çerkez Salatası



Marianna Yerasimos’un 500 yıllık Osmanlı Mutfağı’ndan bu ikinci tarifim. Eskiden halamın özel günlerde bolca yaptığı tavuklu çeşidinin tadı hala damaklarımızda... Bizim evden 10 üzerinden 10 aldı.


Çerkez Salatası (19. Yüzyıl)

Malzemeler

• 300 gr taze fasulye (çalı olması öneriliyor, sarıkız kullandım)
• 1 tatlı kaşığı kekik
• 150 gr. fındık içi kavrulmamış(kavrulmuş bulabildiğim için onu kullandım)
• 3 dilim bayat ekmek
• 6-8 diş sarımsak
• 2 kahve fincanı zeytinyağı
• 1 kahve fincanı sirke
• ½ tatlı kaşığı tuz

Fasulyeler kaynar suya atılarak hafif diri haşlanır. Bizim eve göre ben biraz daha fazla haşladım. Fındıklar, sarımsaklarla beraber kalınca dövülür, ya da robotta öğütülür. Ekmek dilimlerinin içleri alınarak suda 10-15 dakika civarı bekletilir. Sonrasında çıkarılır ve sıkılır. Fındık ve sarımsaklarla beraber, zeytinyağı ve tuz da eklenerek yoğurulur. Sonra yavaş yavaş sirke eklenerek macun kıvamına gelinceye kadar çırpılır. Uzun dar bir kabın içinde el karıştırıcısıyla macun kıvamına getirdim. Hazırlanan tarator sos, fasulyelerin üstüne yayılır ve biraz kekik serpilir. İlk defa yaptığım bu tarifi annem çok sevdi.

**Fasulye kullanıldığı gibi semizotu,ıspanak kökü, pazı vs de kullanılabilir. Tarator da limonla yapılabilir.

3 yorum:

  1. hımm değişik olmuş ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Sevgili arkadaşım, Bu tarifi bilinenin dışında ceviz yerine fındık kullanarak yapmışsın onun dışında çok farklı değil ama fındık aromasını ben böyle karışımlarda çok ama çok seviyorum..fasulye tarator birlikteliği ile eminim çok lezzet kazanıyor.. sanki bana girit yemeklerinden esintiler getirdi gibi..Girit lezzetlerini çok severimde... Mutlaka deneyeceğim. Eline sağlık paylaşımın için, görüşmek üzere sevgiler ..

    YanıtlaSil
  3. Sevil; çok teşekkürler
    Şükran Hanım; Girit'in otlarına bayılıyorum ben de. olabilir 19.yy da Osmanlı mutfağına oradan gelmiştir belki de
    çok teşekkürler

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...