27 Şubat 2010 Cumartesi

Dumanı Üstünde Yayla Çorbası

Yayla çorbası en sevdiklerimden. Yemek davetlerinde yeni bir şey denemeyip lezzeti garantilemek istediğim zaman yaptığım bir çorba. Tarif Selin Kutucular'ın Büyükada Yemekleri kitabından.


Malzemeler

1 su bardağı pirinç
1 kilo yoğurt
1 yumurta
1 çorba kaşığı un
2 tatlı kaşığı tuz
2 su bardağı et suyu (yoksa normal su)
1 çorba kaşığı tereyağ
1 çorba kaşığı nane

2lt suda iyice helmesini dökecek şekilde pirinç haşlanır. Et suyu eklenir. Beş dakika daha kaynatılır. Ayrı bir yerde yumurta, yoğurt, un iyice çırpılır. Bu karışım yavaş yavaş, karıştırılarak tencereye eklenir. Kaynama noktasına geline kadar karıştırmaya devam edilir, tuz eklendikten sonra ocağın altı kapatılır. Kızdırılan tereyağına nane eklendikten sonra çorbaya ilave edilir.

Not: Yoğurt çorbalarından yoğurdun kesilmemesi için tuzun sonradan eklenmesi gerekir.

8 yorum:

  1. yeğenim,
    tarifler güzel ama kaç kişilik ve zaman konusu da yazılırsa daha iyi olur.
    henüz siteyi anlamaya çalışıyorum.sana tarif nerden göndereceğimi kestiremedim.
    bu arada bu yoğurt çorbasındaki gibi kısa püf noktaları harika olur.yoğurdun kesilmemesi için tuzun sonradan konulması gerektiğini yeni öğrendim.

    YanıtlaSil
  2. teyzecim tarifleri yorumlara yazabilirsin , siteyi ben de keşfediyorum henüz:=)
    tuzun sonradan konulması annemin öğüdü idi, sonrasında dergide de gördüm yani her zamanki gibi annem haklı
    bu çorba çok oluyor, 8 kişiye rahatlıkla yeter, artabilir de ... (annem öyle dedi
    : =)P )
    pişme süresine elimden geldiğince dikkat edeceğim bundan sonra

    YanıtlaSil
  3. mine hanım çorba çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.En çok sevdiğim çorbadır yayla çorbası özellikle kış günlerinde çok iyi gider.

    YanıtlaSil
  4. evet dumanı üstünde yayla çorbasına bayılıyorum ben de, çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık mine hanım,
    yoğurt biraz fazla değil mi, 1 kilo ??
    bu akşam deneyeceğim
    güzel olmazsa teyzenize hesap soracağım...:))
    bu arada sizi de öpüyorum baharatım benim..

    YanıtlaSil
  6. teşekkürler. gerçekten lezzetli oluyor, 1 kilo fazla gelmiyor
    teyzemi görürseniz, birkaç öpücük de bizim için konduruverin

    YanıtlaSil
  7. merhaba mine hn.
    çorba gerçekten çok lezzetli oldu, denedim :)
    ellerinize emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. afiyet olsun, selamlar...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...