21 Ocak 2017 Cumartesi

Kudüs'ün Gizemli Tarihi - Pelin Çift - Prof. Dr. Ömer Faruk Harman


Ufacık bir mağaradayım. Gözlerimi kapatıp anın büyüsüne bırakıyorum kendimi. Yanımdan gelen cıvıltılar ablalarıyla gelen çocuklara ait. Fotoğraf makinama bakıyorlar merakla, baktıklarını saklayarak üstelik dayanabilir miyim? Dedim ya mağaranın büyüsünden olmalı saf bir duyguyla, huzurla doluyoruz hepimiz. Kalıyorum bir süre… Dua ederken, namaz kılarken Muallak Kayası’nın altında, o minicik oyuntunun verdiği mutluluk içime çektiğim…

Nicedir aklımda olan altın kubbe ve mavi çinilerin önündeyim şimdi. Biran çevresindeki yapıları da fark etmeye başlıyorum. Öyle çok inançla sarılıyım ki o duygu, o saf duygu gelip sarıveriyor gene. Evet Mescid-i Aksa’nın içinde Kubbet-üs Sahra’dan bahsediyorum.


İlk Arapların Gözünden Haçlı Seferleri’yle mi gelip oturuyor aklıma Kudüs hatırlamaya çalışıyorum. Öte yandan dinler tarihi derinliklerine daldığımda ister istemez gelip başköşeyi kapmıyor mu? Binlerce yıla, Peygambere tanıklık eden bir şehirden bahsediyoruz. Bugün hala paylaşılamayan, neredeyse yangın yeri olan bir yerden bir yer bahsediyoruz. Oysa sokaklarında yürürken her dinden insana rastlayabilmek çok garip bir duygu. Karmaşanın verdiği o büyülü duygu. Mescid-i Aksa’ya Cuma namazına gelen Müslümanlar. Hemen dışındaki Ağlama Duvarı’nda dua eden Museviler. Via Dolora, Elemli Yol’da yürüyen Hıristiyanlar, Osmanlı’ya dair izler. Kudüs’ten bahsediyoruz evet. Ve daha çok şey öğrenmek istiyorum. Mağaranın, Zeytindağı’nın, tüm o sokakların, yolların anlattıklarını dinlemeye, anlamaya gizemi çözmeye çalışıyorum çünkü Kudüs’teyim. Hal böyle olunca Kudüs hakkında yazılmış kitaplara yönelmeye başlıyorum. İşte ilki, Kudüs’ün Gizemli Tarihi, söyleşi şeklinde Kudüs’e dair her şey özetlenirken sonundaki kısımla görünenin ardındakilere doğru yol almamız sağlanıyor. Bu gerçekten değişik bir duygu. Görünmeyenin ardındakini öğrenmek akla zarar olsa da umudun hala var olduğuna, sevginin, insanın içindeki o en doğal duygunun kazanacağına inanmayı seçiyorum kendimce…

Arka Kapak

“Üç semabi din için Kudüs neden kutsal?

Hz. Muhammed Kudüs’te hangi mekandan semaya yükseldi?

Kudüs Hz. İsa ile ilgili hangi sırları barındırıyor?

Mesih’in nereden göğe yükseldiğine ve nereye geleceğine inanıyorlar?

Yahudiler, Süleyman Mabedi’ni neden yeniden inşa etmek istiyor?

Zeytindağı’na gömülmek için neden server harcıyorlar?

Ağlama Duvarı’nda neden gözyaşı döküyorlar?

Haçlı Seferleri’ni Kudüs’e yönelten Papa hangi gizli örgüte mensuptu?

Tapınak Şövalyöleri, Mescid-i Aksa’da neler yaptı?

Yahudi Devleti’nin kurulması için 5 milyon altın teklif edilen Sultan II. Abdülhamid buna nasıl cevap verdi?

Osmanlı Kudüs’ü nasıl kaybetti?

İsrail Devleti hangi gizli planlarla kuruldu?

Yavuz’dan Kanuni’ye, Hürrem Sultan’dan, Abdülhamid Han’a Osmanlı, Kudüs’te hangi izleri bıraktı?

Kudüs’te mahşer günü neler yaşanacak?

Kehanetler Kudüs’ün geleceği ile ilgili neye işaret ediyor?”


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...