9 Aralık 2012 Pazar

Parça Çikolatalı Kurabiye



Hafta sonu hediye olarak yaptığım kurabiye hem hediye oldu, hem  de çay soframıza katık oldu. Yarım ölçüden yapmış olmama rağmen oldukça bereketli ve tabii ki nefisti. Güzel haberlerle dolu bir hafta dileklerimle.


Parça Çikolatalı Kurabiye
(Tarif; Beyaz Fırın’dan Yeni Çıkmış Kurabiyeler )

360 gr  veya 3 su bardağı  un
1 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı tuz
300 gr veya 1+ ½ su bardağı oda sıcaklığında tereyağı
240 gr  veya 1 su bardağı + 2 yemek kaşığı  esmer şeker
150 gr veya  ¾ su bardağı tozşeker
110-120 gr  veya 2 adet  yumurta
2 çay kaşığı vanilya
320 gr  veya 2+ ½ su bardağı  damla çikolata
280 gr veya  2+ ½ su bardağı  iri kıyılmış ceviz ( fındık kullandım)

Un, karbonat, tuz elenip karıştırılır. Kenara alınır.  Şekerler tereyağıyla iyice çırpılır. Yumurtalar ve vanilya da eklenir, karıştırılmaya devam edilir. Unlu karışım da eklenir. Düşük ayarda un yedirilir. En son damla çikolata ve ceviz eklenir. Tahta kaşıkla 1-2 kez karıştırılır. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp yağlanmış tepsilere  dizilir. Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında 8-10 dakika pişirilir. Tepsiler çevrilip 1-2 dakika daha pişirildikten sonra fırından çıkarılıp soğumaya bırakılır.

20 yorum:

  1. Oyyy oyy nefisss görünüyor cevizde çıtırtı vermiştir ellerine sağlık tatlım... Şimdi ölçüleri çözmeye çalışıyom. Minecim tereyağı erittinmi bardakla ölçü vermişsin. Ben buna benzer bi kurabiş tarifini arkadaşımdan alamadım aldım da ben yapamadım sanırım. Bu kurabiye kaşıkla karışıyor tepsiye de kaşıklamaı koysak benim elime yapışınca un katıyom:)) tatlım az detay daha. Benim arkadaş bana bu kurabişi anlatamadı ben tarifini kaybettim dedi çıktı. Ama tepsiye kaşıkla koyduğunu biliyom:)) 500 tarif yap bu kurabişte takıl banuş farkı:)) sevgilerimele...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. malzemeler arasına veya koydum yok ben karıştırıcı kullandım, miksır ...

      un koyduktan sonra düşük ayarda karıştırdım, en son fındık ve damla çikolata konulurken tahta kaşıkla yedirdim sadece ister kaşıkla al at tepsiye ya da elinde yuvarla farketmez...

      Sil
    2. haklısın insan takılıyor bazen, 1-2 değişiklik yaptım umarım açıklayıcı olmuştur...

      Sil
  2. ellerine sağlık çok güzeller
    mutlu bir hafta dilerim
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim hepimize mutlu bir hafta olsun

      Sil
  3. Yemede yanında yat diyeceğim ama olmaz ki. Off ki of.
    Kızın d. gunu yaklaşıyor, kapışır çocuklar bunu dimi.

    Fikir arayan anne

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçenlerde sayı kurabiye yaptım hediye olarak ama onlar 4-5 yaş civarıydı öğretmenleri çok beğenmiş ama bu okul aktivitesiydi tabii : ) ...

      Sil
  4. Ellerine sağlık Mine'cim nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. pek güzel görünüyor kurabiyeler.kahvenin yanında da ne güzel gider:)elinize saglık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nefislerdi hem kahve, hem çay hem de tek başlarına : ) teşekkür ederim : )

      Sil
  6. Görüntü bile insanı mest etmeye yetiyor, harika. Ellerinize sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. çok teşekkür ederim : )

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık Mine ablacığım, şimdi çayımın yanında olsaydıda yeseydim :))

    YanıtlaSil
  9. Esmer şeker yerine beyaz şeker kullansak fark eder mi acaba. Birde karbonat dediğiniz de kabartma tozuyla aynı mı?? Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esmer şeker daha az tatlı mesela tarçınlı kekime çok yakışıyor ve rengi biraz daha koyulaştırıyor ...
      kabartma tozu 3 karbonat 1 oranı vardı sanırım ama genelde kek,kurabiyede kabartma tozu kullanılıyor

      Sil
  10. esmer şeker yerine beyaz kullanabilir miyiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esmer şekerin hoş bir tadı var olabilir ama esmer şekerle daha güzel olur

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...