30 Eylül 2012 Pazar

Kırmızı Soğanlı Tart ...



Pazar günü değişik bir şeyler yapayım dedim. Akşam çayına Lezzet Dergisi Ekim sayısında gördüğüm tarifi kendimize uyarlayarak yaptım. Daha sonra çaya annemin bir arkadaşına çağrıldığımız için hediye de götürmüş oldum. Bizim evde çiğ kıremayla yapılan lezzetlerden pek hazzedilmese de beğendik bu çabucak yapılan lezzeti. Güzel bir haftaya güzel haberler, sağlık, mutlulukla başlamak dileklerimle... 


Kırmızı Soğanlı Tart

Tart  için ;
1 su bardağı un ( 200 ml lik bardak )
40 gr tereyağı 
1 çay bardağı yoğurt
1/2 çay kaşığı kabartma tozu
Çay kaşığı ucuyla tuz

Üzeri için ; 

1 orta boydan biraz küçük soğan ( soğanlar isteğe göre iki de olabilir ) 
2 yemek kaşığı sıvıyağ
2 yumurta
200 ml kırema (1 paket) 
1 avuç  ince kıyılmış dereotu, maydanoz karışımı 
2 çimdik kuru fesleğen
1,5 su bardağı rendelenmiş taze kaşar peyniri 

Tart malzemeleri malzemeler karıştırılır. Un azar azar eklenirse kıvam daha iyi tutturulur. Kulak memesi kıvamında bir hamur olacak. Hamur streçe sarılır ya da üzeri nemli bir bezle örtülerek dolapta yarım saat bekletilir. Soğan yarım ay şeklinde doğranarak, sıvıyağda çevrilerek yumuşayıncaya kadar çevrilir. Soğumaya bırakılır. Dolaptan çıkarılan hamur oklavayla tart kalıbı büyüklüğünde açılır. Ya da benim yaptığım gibi, hamur  iyice yağlanmış kalıba konularak kenarlara doğru elle genişletilir. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında  10 dakika civarı pişirilir. Üzerine soğan, maydanoz karışımı, fesleğen dökülür. Yumurta, kaşar rendesi ve kırema da karıştırılarak tarta dökülür. 180 derecelik fırında kızarana kadar pişirilir. 



5 yorum:

  1. şu an karnım aç...
    çok güzel görünüyor...
    canım çekti...
    size mi gelsem ne yapsam :))
    ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gelin ayol siz gelene kadar çay da demlenir : ) teşekkürler

      Sil
  2. Lezzet dergisi bir senedir düzgün şeyler yayınlıyor. Siz de güzel tarif etmişsiniz. Bir yerini anlamadım, 1o dk. fırında kaldıktan sonra soğan, krema karışımı eklenip tekrar mı fırına sürülüyor? Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. ben de yeni almaya başladım özellikle eklerini seviyoruz evcek : )

    hepsini birlikte koyunca tart kısmı pişmiyor gibi geliyor onun için önceden biraz pişiriyorum dergideki tarifinde hepsini birlikte koyuyor bu biraz fırına da bağlı galiba :)

    YanıtlaSil
  4. canım ellerine sağlık nefis olmuş

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...