7 Ekim 2011 Cuma

Peynirli Patlıcan Pane


Güzel bir cuma, bol koşuşturmalı başladı. Sabah çok erken kalkıp akşam nöbete kalacak olan ablama poğaça, köfte, patates yaptım. Yufka olmadığı için açma börek yapmaya üşendim.Bu sefer de börek olmasın değil mi :) Gün değişik tariflerle devam ediyor. Hayırlı, bol gülümsemeli bir cuma dileklerimle...

Peynirli Patlıcan Pane
(tarif; Sofra Dergisi Şipşak Tarifler)

4 adet patlıcan
150 gr beyaz peynir
2 adet yumurta
1 su bardağı un 
1 su bardağı galeta unu
Tuz
Karabiber
Sıvıyağ

Patlıcanlar alacalı soyulur. 15 dakika kadar tuzlu suda bekletilir. Durulanır, kurulanır. 1 cm kalınlığında halka halka kesilir. Üzerlerine tuz, karabiber serpilir. Çatalla ezilen peynirden patlıcanların üzerlerine sürülür. Diğer patlıcanla üstleri kapatılır. Önce una, sonra çırpılmış yumurtaya sonra da galeta ununa batırılarak bol yağda kızgın ateşte arkalı önlü kızartılır. Servis edilir.

14 yorum:

  1. Canım çok severim ve uzun zamandır
    yapmadım ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor ...sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Ayyyyy tabak ne kadar lezzetli görünüyor.Karnım da acıkmıştı ki sorma.Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  4. Off nasıl canım istedi :) Mine'ciğim teşekkürler tarif için mutlaka deneyeceğim :) ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. ay bu ne güzel kahvaltılık olur. hatta meze off. canım istedi bu saatte

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel bir tarif Minecim
    ellerine sağlık.
    Deneyelim bakalım :))
    Hayırlı cumalar......

    YanıtlaSil
  7. Hımmm,leziz olmalı çokk..Eline sağlık..

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık Minecim çok severim bende hoş ben herşeyin panesini çok sevrim yağlıya hehehee:))

    YanıtlaSil
  9. Hayırlı cumalar. Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyorlar.

    Saygılarımla..

    YanıtlaSil
  10. oooh, sanki hafiften hafiften aclik hissi uyandirdi bende. Hamarat olmak cok iyi birsey canim yaa keske benim yanimdada hamarat kisiler dolasa boyle birde zamani olan =)

    http://zeynnepp.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  11. Ellerinize sağlık hımmm nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  12. hem padilcan hemde peynir! inanilmaz tad! ablanizda ne kadar sansli Mine hanim,aile ortaminiza bayiliyorum ben hep,sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Derya;bu yıl için son zamanlar tam sırası yani : )

    ŞuleİleEgeliTatlar;çok teşekkürler : )

    Aycan;hemen buyur sofraya diyeceğim ama : )

    Yeşim;beğenmen dileklerimle...

    Nilhan - Küçük Mucizem;üniversitedeki ev arkadaşım da sabahları patlıcan közler yerdi çok değişik gelirdi : )

    Yıldız;denersen çok mutlu olurum : )

    YanıtlaSil
  14. Reyhane;biz beğendik : )

    YeMeK vAkTi/AyLiN; alemsin : )

    FuatGencal;teşekkürler : )

    Zeynep;inşaAllah diyelim o zaman : )

    Kendimce;teşekkürler : )

    BirTeraziKızı;ben de sizinkine :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...