5 Haziran 2011 Pazar

Pazartesinin Keyfi Kakaolu Muhallebi

Canım arkadaşım Nuraycığımla konuşurken annesinin keçi sütüyle çocuklara muhallebi yaptığını ve bayıla bayıla yediklerini söyledi. Keçi sütünü ne zamandır kullanmak isteyen ben de hemen deneme yapıverdim. Sonuç çok iyi. Hiç anlaşılmıyor bile sütün farklılığı. Hele de dolaba atınca soğuk soğuk ooooh mis : ) Gene de favorim kakaolu pudingim diyebilirim : )

Sütlü tatlılarda genelde 1lt ye 1 su bardağı şeker verilse de bana fazla geliyor şekeri yarım bardak ya da 3/4 bardak koyuyorum daha iyi oluyor. Bir de gurme kakao denedim bu sefer. Sonuçtan memnun kaldım. 

Pazartesiyi ve haftayı mutlulukla karşılamak dileklerimle...

Kakaolu Muhallebi 
(Tarif; Gulütensiz Gurme Lezzetler- Aslıhan Sabancı) 

1lt süt (keçi sütü ya da normal süt farketmez)
1 su bardağı şeker (isteğe göre azaltılabilir ) 
1paket gurme kakao (ya da 4 çorba kaşığı kakao) 
3 yemek kaşığı pirinç unu
1yemek kaşığı vanilin
2 yemek kaşığı hindistancevizi

Pirinç unu bir kasede 1 kaşığı soğuk sütle ezilir. Süt, kakao, şeker, pirinç unu kısık ateşte kıvamlanana kadar pişirilir. Pişmesine yakın vanilin eklenir. Tekrar karıştırılır. Soğuduktan sonra üzerlerine hindistancevizi eklenerek servis yapılır.

13 yorum:

  1. Evet evet kendini ödüllendirmenin güzel yolu bu...

    YanıtlaSil
  2. Fotoya bayıldım ne hoş olmuş öyle, tarife gelince yaz günü hafif ve leziz gözüküyor denemeliyim.

    YanıtlaSil
  3. OLSADA YESEK ELLERİNİZE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  4. 4 guzel melegımı alıp gelebılırmıyım ...bayılır benımkıler:)

    YanıtlaSil
  5. NarincE;bazen acaba fazla mı ödüllendiriyorum kendimi diye düşünmeden de edemiyorum : )

    annelili;Aslıcığım yapacağı bir muhallebi bu : )

    Gülcan; burada olsanız hemen ışınlardım : )

    marifet ellerimizde;aaa 4 taneler mi canlarım benim beklerim :)

    YanıtlaSil
  6. iyi haftalar Mine hanım.Çok nefis görünüyor.Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. pembe kekik;teşekkürler, çok naziksiniz...

    YanıtlaSil
  8. Sıcak günlerde soğuk,soğuk nefis olur yemesi,elinize sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. hayatın bu güzel yemeklerin gibi hep lezzetli geçsin e mi :)

    YanıtlaSil
  10. ne guzel fotograf boyle istah aciyor :)

    YanıtlaSil
  11. Sevalce Lezzetler; evet evet herşekilde nefis : )

    Zennube; şükür kavuşturana yaşasın : )

    Boyalı Eller; teşekkürler : )

    YanıtlaSil
  12. işte bu tatlıya hayır diyemem.. ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. Gezi/yorum; teşekkürler : )

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...