8 Mart 2010 Pazartesi

Kabak Tatlısı




Evimize yakın pazar olduğu çok şanslı olduğumuzu düşünüyorum. Her zaman doğrudan üreticiyle karşılaşmasam da makul ebatlarda maydonoz, dereotu vs bulabilmek çok keyifli. Maalesef artık marketlerde her çeşit sebze yılın her mevsiminde bulunabiliniyor.
Mevsiminde sebze yeme taraftarı birine pazarlar çok yardımcı. Örneğin 2-3 hafta önce markette taze bakla görüp yavaş yavaş mevsiminin geldiğini farkettim, bu hafta pazarda da görünce tamam artık taze bakla yapabilirim dedim kendi kendime. Kabak tatlısı da mevsiminde sıklıkla ve kolaylıkla yaptığım bir tatlı ve çok yararlı. Pazarda gözümüzün önünde ayıklayıp, taze taze satan bir yerim var. Hemen her hafta alıp yapıyorum.



Tarif Büyükada Yemekleri- Selin Kutucular.

Malzemeler
• 2kg kabak

• 800 gr toz şeker (yıl 2013 ve epeydir çok daha az şeker koyuyorum bu tatlıya ) 

• 2 kahve fincanı su

• 2 çorba kaşığı limon suyu

• Ceviz ya da fındık , kaymak

Bir gece önceden kabaklar ayıklanır, yıkanır, pişirilecek tencereye konur. Üstü şekerle kapatılır. Sabah suyu ilave ederek tencere harlı ateşte kaynamaya bırakılır. Sonra ateş kısılır ve kabaklar pişirilir. Pişen kabaklar delikli kepçe ile servis tabağına alınır. Tencerenin dibinde kalan su kaynatılarak, koyulaşınca limon suyu eklenir. Bir iki taşım daha kaynatılır. Tabağa dizilen kabaklar üzerine dökülür. Ceviz ve kaymakla servis yapılır.

1 yorum:

  1. bir de şu saat kısmını nereden düzelteceğimi bir bulabilsem : =))

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...